Wat zijn de voedingswaarden van 3 gekookte eieren waarvan 1 zonder dooier?

Ik wil de volgende zaken te weten komen voor 3 gekookte eieren waarvan 1 zonder dooier:

- Aantal calorieën
- Eiwitten
- Koolhydraten
- Vetten
- waarvan verzadigd
- Vezels
- Cholesterol

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Amadea
11 jaar geleden
Hier kan je het zelf opzoeken en uitrekenen: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/eieren.aspx

Het beste antwoord

Precies kan het nooit want hoe groot was het ei, hoe zwaar dus? Ik neem dus maar gemiddelden.

1 eidooier is 20 gram.
Aantal calorieën 70 kcal
Eiwitten 3,2 gr
Koolhydraten 0 gr
Vetten 6,4 gr
Verzadigd vet: 1,6 gr
Vezels 0
Cholesterol 270 mg

3 eieren zijn 3x60 gram.
Aantal calorieën 277kcal
Eiwitten 23,2 gr
Koolhydraten 1,26 gr
Vetten 20 gr
Verzadigd vet: 6,3 gr
Vezels 0
Cholesterol 576 mg

Nu dus de gegevens van de eidooier aftrekken van de 3 gekookte eieren en je antwoord is:
Aantal calorieën 207 kcal
Eiwitten 20 gr
Koolhydraten 1,26 gr
Vetten 13,6 gr
Verzadigd vet: 4,7 gr
Vezels 0
Cholesterol 306 mg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 dooier bevat 270 mg cholesterol en 3 eieren dan maar 576?? Zit er niet in elk ei een dooier??
Volgens mij zit er dan in 3 eieren 810 mg, niet?