Kan ik zilvervliesrijst 3 dagen bewaren in de koelkast?

Hallo,

ik ben van plan om 1kg zilvervliesrijst in 1 keer te koken en dan in plastieken Tupperware potjes te doen (goed afgedekt met deksels erop).

Ik vroeg mij af of ik dit 3 dagen probleemloos (zonder dat er schimmels en/of bacteriën in komen) kan bewaren in de koelkast?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
wil prima, doe ik vaak met quinoa. hele pan maken, en als je het wil opwarmen is het in 1 minuut klaar in de magnetron.

Het beste antwoord

Gekookte of gestoomde gare rijst kan vier dagen in een afgesloten koelkastdoos in de koelkast bewaard worden.
In de diepvries kan de rijst wel 2 maanden bewaard worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.dekooktips.com/warenkennis/graan-rijst/rijst-koken.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel op een goed koude plek in de koelkast. Mijn ervaring is wel dat na 48-72 uur de rijst erg droog is! Niet heel lekker maar wel gewoon veilig!

Andere antwoorden (1)

Kan wel, maar je kunt gekookte rijst ook goed invriezen.
En verder, rijst is zo gekookt dus waarom zou je het nu al koken
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nou vergis je je, Anneliez. Alleen voorgekookte rijst is snel gaar. Gewone zilvervliesrijst moet wel drie kwartier koken!
anneliez
11 jaar geleden
o ik heb altijd de 8 minuten kookrijst soms wat langer maar 3 kwartier haal ik niet, ja dan zou ik ook meer tegelijk doen