Kan men spinazie ook rauw eten?

Hallo,

weet iemand of het kwaad kan als men spinazie rauw zouden eten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
39.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
bladspinazie salade, heerlijk!
enige nadeel is als je naar de wc gaat later, beetje groen :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heerlijk! Smaakt een beetje zoutig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jahoor dat kan makkelijk en is ook nog eens gezond. Wel je groente eerst wassen i.v.m. parasieten, virussen en bacterien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar is er dan geen kans op bacteriën of schimmels? Ik had ergens gelezen dat je niet alle groenten rauw mocht eten, in hoe verre is dat met rauwe spinazie?
Ritsuka
11 jaar geleden
Nee hoor, gewoon goed schoonspoelen, dan is he zand en bestrijdingsmiddelen eraf.
Bacterien zitten overal, we leven nu eenmaal niet in een steriele omgeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka, je hebt goeie en slechte bacteriën :/
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat weet ik, maar ik eet regelmatig rauwe spinazie, nooit last gehad van iets. Zoals ik zei, goed afspoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okido, thanks voor de tip alvast :)

Het beste antwoord

Ja, je kunt spinazie rauw eten, bijvoorbeeld als salade.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik vind rauwe spinazie sowieso ook wel lekkerder. Als salade bijvoorbeeld met geitenkaas of feta en gedroogde tomaatjes.

Of gewoon rauw door de aardappelen mixen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar is er dan geen kans op bacteriën of schimmels? Ik had ergens gelezen dat je niet alle groenten rauw mocht eten, in hoe verre is dat met rauwe spinazie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat geldt net zo goed voor sla of andere groenten. Je wast het vuil er af en misschien nog belangrijker; de achtergebleven resten bestrijdingsmiddelen. Als groente beschimmeld is moet je het natuurlijk niet eten, ook niet gekookt. Bacteriën zitten overal, op je handen, in je mond, op deuren, ramen en ook op planten en dieren.

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, de verse bladeren met knapperige steeltjes kan je prima als sla eten. Goed wassen en dan fijn snijden. Lekker met een mosterdsausje.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar is er dan geen kans op bacteriën of schimmels? Ik had ergens gelezen dat je niet alle groenten rauw mocht eten, in hoe verre zit dat met rauwe spinazie?
Jazeker. Wordt veel als salade gegeten. Hoe verser, hoe lekkerder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar is er dan geen kans op bacteriën of schimmels? Ik had ergens gelezen dat je niet alle groenten rauw mocht eten, in hoe verre is dat met rauwe spinazie?
Ja dat kan zeker! Een stampot met rauwe spinazie in plaats van andijvie is ook erg lekker!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar is er dan geen kans op bacteriën of schimmels? Ik had ergens gelezen dat je niet alle groenten rauw mocht eten, in hoe verre is dat met rauwe spinazie?
je kunt spinazie zeker rauw eten, je kunt het gewoon als rauwkost gebruiken, maar ook een sla er van maken, dat kan met veel groenten, ook met andijvie en witlof bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar is er dan geen kans op bacteriën of schimmels? Ik had ergens gelezen dat je niet alle groenten rauw mocht eten, in hoe verre is dat met rauwe spinazie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals met alles, moet je het heel goed wassen, maar verder: rauwe spinazie, daar is niks mis mee, gezond en lekker!