Wat voor invloed heeft het tijdstip van een warme maaltijd voor invloed op de stofwisseling?

Dus of je warm eet tussen de middag, om 17uur of om 19uur. Wat is het verschil als je kijkt naar de stofwisseling van het lichaam?

Weet jij het antwoord?

/2500

Geen, de inname van voedsel is hetzelfde, al die calorieen moeten opgenomen worden, of dat nu brood of aardappelen zijn. Het enige wat ik kan bedenken is dat als je al om 5 uur eet, je tegen dat je naar bed gaat trek kunt krijgen en dan de koelkast nog even leegsnaait.

Het beste is eigenlijk tussen de middag warm eten, omdat je lichaam dan langer de tijd krijgt om het voedsel te verteren, dus minder kans (door meer beweging overdag) om het eten in vetten om te zetten.

Als je om 17.00 uur warm eet verbrand je het eten nog omdat je nog meer in beweging bent. Als je om 19.00 uur eet zal je minder verbranden als je activiteiten ook laag zijn, lekker op de bank tv kijken. Computeren enz. Waardoor je ook weer wat kilo's aan kan komen. Ikzelf eet graag zo vroeg mogelijk: 17.00 -18.00 uur omdat ik dan alles nog verbrand. Ik heb er zelfs last van dat ik niet in slaap kan komen als ik wel eens veel te laat om 20.00 uur nog eet. Dan lig ik wakker in mijn bed, totaal geen slaap energie genoeg. LOL

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100