Heeft een terminale oudere met aanbiedend beleid last van honger/trek?

Je ziet vaak dat ouderen in een terminale fase niet meer willen eten of drinken. Vaak wordt er dan een aanbiedend beleid ingesteld, dwz. drinken aanbieden, maar niet dwingen.

Ik vraag me af, hebben deze mensen geen honger of een knorrende buik oid. als ze heel de dag niets eten? Elk normaal mens krijgt toch honger als hij/zij niets eet?

Het kan inderdaad zo zijn dat de lust om te leven weg is, maar dan kan men toch wel een hongergevoel hebben?
Is daar onderzoek naar gedaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Eigenlijk geeft je het antwoord al aan in de vraag. Iemand die terminaal is, kan je niet meer als normaal beschouwen in de zin van * gezond * .
Ge behoefte aan voedsel en drinken is sterk gereduceerd tot bijna nihil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier misschien een interessante site voor je.

Versterven kan onderdeel van een normaal stervensproces zijn. In dat proces is steeds minder behoefte aan eten en drinken. Het lichaam vraagt er niet meer om, of stoot het zelfs af.