Mn cupmaat ging op één jaar tijd van B naar D, hoeveel kan dit ongeveer betekenen in gewicht?

Ik woog altijd rond de 65 kg maar heb nu een grotere cupmaat gekregen. Wat betekent dat ik wellicht niet meer moet streven naar dit gewicht om even slank te zijn dan vroeger, vermits mijn borsten groter geworden zijn.
Het is wel raar :ik heb nog al rond de 70 gewogen en toen bleef mn cupmaat hetzelfde, maar nu dus niet.
Hoeveel zou het ongeveer kunnen schelen, dus naar welk gewicht zou ik nu moeten streven om even slank te zijn dan toen ik 65 kg woog?

11 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

Een borst weegt gemiddeld 200-300 gram. Bij hele grote borsten wordt soms wel 800 gram per borst weggehaald.

Ik kan niet zeggen wat bij jou 1 borst weegt, ook omdat een 85D borst veel meer weegt dan een 70D borst.

Ga dus uit van ongeveer 200-400 gram dat je bent aangekomen, dan zit je altijd goed. Geen hele kilo's dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is helemaal niets van te zeggen.

Het is heel logisch dat je cupmaat groter wordt als je dikker wordt.
Dat is ook mijn ervaring.
Nadeel is: als je vaak aankomt en afvalt, dan worden je borsten iedere keer weer slapper als je afgevallen bent.

Maar hoeveel en hoe er dat uitziet, dat is per persoon verschillend.
Het hangt ook af van wat je verder doet: veel bewegen en wat voor beweging.

Toen ik vier keer per week naar de sportschool ging bijvoorbeeld, toen trainde ik ook de spieren die onder de borsten liggen, waardoor die wat steviger oogden.

Maar als je 50 bent, moet je sowieso niet meer streven naar het gewicht wat je had toen je 20 was.
En je wordt dus niet meer "even slank" als toen je 65 woog, met een hoger gewicht.

Of snap ik je vraag niet?