Ik snoep niet eet alleen normaal ontbijt lunch diner en ik sport is dat gezonde manier van afvallen? Of heb ik nog iets extra's nodig erbij?

Ik ben 22 jaar weeg 87 kilo met lengte van 1.86. Ik zelf vind dat ik aantal kilootjes teveel weg want als jongen lovehandles hebben kan gewoon niet. Haha.. Maarja ik ben nu 2 weken bezig om af te vallen door niet te snoepen 3x normaal te eten(ochtend middag avond)! Als ontbijt eet ik stevige meergranen brood met smeerpaté zowel als in de lunch ochtend 2 plakken lunch 1. En avond kip met aardappel en salade of tonijnsalade met tonijn uit water bijv. Voorderest sport ik elke keer al wordt ik wakker doe ik cardio training loop ik een half uur op weg naar werk toe en drink ik alleen water. Mijn vraag luidt dus als volgt is dit een gezonde manier om af te vallen?

Dankjewel alvast.

Aleks,

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik ben nu trouwens bezig maar van 1 juli t/m 15 juli ga ik met kennis naar italie. We hebben daar prive zwembad mijn vraag komt er nog bij als ik wil blijven afvallen op deze manier en ik zou er nog bij zwemmen ook zou ik dan nog iets van pizza kunnen eten of is dat te ongezond?

Weet jij het antwoord?

/2500

Klinkt wel gezond wat je eet. Probeer wel wat variatie, niet altijd hetzelfde eten bij je avondeten. Dan ga je na verloop van tijd toch bepaalde stoffen missen. En wat je ook eet, ook al is het iets met veel calorieën, zoals pasta's, zorg gewoon dat je niet teveel opschept. Dan mag je dat best hebben.

Het is wat eenzijdig. Ik zou zeggen iets meer variatie. En ga ook niet te weinig eten. Je loopt dan de kans dat je spijsverbranding tot stilstand komt en dan val je niet meer af. Je zou bijv. elke twee uur iets kunnen eten, fruit of een droge cracker om te zorgen dat je lichaam in verbrandings-mode blijft. Maar om je vraag te bentwoorden, ongezond klinkt dit dieet niet.

Je eet veel te weinig, jouw stofwisseling komt hiermee op een heel laag pitje te staan waardoor je waarschijnlijk niet afvalt. Je zal vaker moeten eten, ik mis ook fruit en een flinke hoeveelheid groente. Eet elke 2 uur iets, dus tussen de maaltijden in een appel een, cracker, wat rauwkost. Je lunch is echt te weinig, eet hier meer brood en wat fruit of tomaat of iets erbij. Breng meer afwisseling in je avondmaaltijd, eet eens rijst of pasta en wissel ook de kip erns af met iets anders. Maar vooral meer eten. Toegevoegd na 5 minuten: Naar aanleiding van je toevoeging. Eet lekker een pizza op vakantie, geniet daar maar lekker van, je bent veel te streng bezig voor een paar kilo, je bent nog jong je beweegt voldoende, laat eten geen obsessie worden. Geniet van het heerlijke Italiaanse eten. Toegevoegd na 35 minuten: Voor de duidelijkheid nog even een uitleg over je stofwisseling. Ke lichaam kan zich goed aanpassen in periodes van schaarste, en dat creeer jij nu door zo weinig te eten. Je lichaam zal hetzelfde functioneren met de beperkte voeding die het binnen krijgt, door de stofwisseling te vertragen. Hierdoor val je dus nooit af. Afvallen lukt alleen als je je stofwisseling op peil houd, door regelmatig te eten. Als je daarnaast let op wàt je eet én extra energie verbruikt zal je afvallen.

het is beter om op je brood mager beleg te doen (rosbief, kipfilet etc) als je dingen eet met veel vezels (voedsel waarvoor je lijf moeite moet doen om te verteren) heeft je lichaam veel energie nodig om dit te verbranden. (en als deze energie niet in het voedsel zit, dan haalt het die energie uit je lichaam -je lovehandles-) ;-) ik mis fruit! ook lekker als tussendoortje overigens. je kan in de avond afwisselen met groente (deze kan je stomen, bij de action hem je een soort metalen netjes die in elke pan passen, laagje water in de pan en je hebt geen speciale 'tommie teleshop' bagger nodig, voor nog geen euro slaag je bij de action) omdat je zo verstandig bezig bent vliegen de kilo's er niet af. voordeel is dat je stofwisseling eraan kan wennen, en niet totaal van slag is zodat de KG er ook weer opvliegen als je even wat minder op je eten let. prima bezig dus! minder opnemen dan je verbrandt. of je met een droomfiguur klaar bent voor italie weet ik niet, maar de paar xtra gk zat er waarschijnlijk ook niet in een maandje op toch? natuurlijk kan je wel een pizza eten, maar neem dan niet de pizza met beleg wat veel energie levert (de kaassoorten, vetter vlees etc.) zwemmen is prima, maar blijf wel opletten want je bent net zo goed bezig!! succes en vast een fijne vakantie!!!

Je mag smorgens best 3 boterhammen hebben.. smeer het dun met halvarine en doe er mager beleg op, bv tomaten of komkommer.. 10-uurtje.. kopje koffie met een stuk fruit, neem geen banaan,appel of peer, maar bv bosbessen of aardbeien. Als lunch mag je 2 boterhammen met dun beleg, liever 3x per week 1 plakje kaas of pate, verder alleen mager beleg. 3-uurtje kopje thee met een koekje of peperkoekje. Diner.. weinig vlees, je hebt 75 gram aan vlees,vis of gevogelte nodig, daarnaast mag je aardappels en groente eten... savonds alleen water drinken.. Met uitzondering vh weekend, daar mag je best 1 of 2 glazen wat anders drinken met een klein handje chips of pinda's... Succes...

niet snoepen is de eerste stap ! af en toe iets lekkers mag wel, hoor. daarnaast is het belangrijk om gezond en goed (niet te weinig) te eten. bij je avondeten moet je niet elke dag salade eten. groeten zijn er in vele variaties, verse die je kan bereiden (even koken "kook erover", zoals spinazie/andijvie) worteltjes, spruitjes, allerlei soorten kool (vers, maar ook in pot/diepvries) af en toe sla (veel variaties zoals bijvoorbeeld: kropsla, ijsbergsla, rucola, veldsla), komkommer, tomaat, radijs, prei, uien, lenteui (bosui) voor in de sla; in de zomer : postelein en nog veel meer... smeerpaté (vet) op brood, beter is kaas (20+) of magere vleessoorten (rosbief kipfilet rookvlees kalkoenfilet fricandeau etc.) varieer : niet elke dag hetzelfde ! pasta : neem volkoren, gezonder, vult beter rijst : neem zilvervlies, gezonder, vult beter brood : neem volkoren, gezonder, vult beter bewegen/sport is altijd goed en beginnen met naar je werk te lopen is prima. en water helemaal goed ! vakantie is vakantie. een beetje opletten is prima, maar af en toe pizza : geen probleem, je zult dan genieten en daarna weer opletten, te streng is niet goed: ook genieten! en zwemmen is leuk en gezond en af en toe een ijsje, geen probleem...! antwoord variatie met alles (groente, vlees, fruit) af en toe iets lekkers mag snoepen, beter niet water, altijd goed, koffie of thee mag (geen suiker/melk) fruitdrankje/vruchtensap niet doen : beter echt fruit let op suiker (toegevoegd door fabrikant, staat op verpakking) bewegen/sport heel belangrijk probeer niet te streng voor je zelf te zijn, anders houd je het niet vol, en heel erg streng voor een paar kilo hoeft ook niet ! succes en fijne vakantie !

Zoals gezegd vaker op een dag eten, om je stofwisseling te versnellen. Je kunt zeker 5 eetmomenten per dag hebben. Verder wat nog niet gezegd is ,is dat je echt moet letten op waar de verzadigde vetten in zitten en die schrappen. Tonijnsalade bijvoorbeeld is aangemaakt met mayonaise en bevat veel verzadigd vet. Een blikje tonijn uit water bijvoorbeeld bevat veel onverzadigd vet en is dus veel beter om op brood te doen.

Misschien kan corrigerende ondermode je helpen.

Bronnen:
www.controlfashion.nl/shop/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100