Wanneer is het beste moment om een eiwit shake te drinken?

Ik ben een jongen van 21 jaar en vind mezelf een beetje aan de dunne kant, ik ben 1,89m lang en weeg rond de 66 kilo! ik zou graag een kilo of 10 willen aankomen!
Ik train dagelijks thuis en neem elke middag een eiwitten shake!
Ik heb gelezen dat als je de shake voor het trainen drinkt, dat je dan veel vet verbrand! En dat wil ik dus juist niet! Of word het vet dan omgezet in spieren?
En andere tips om effectief aan te komen zijn ook welkom.

Weet jij het antwoord?

/2500

Direct na het sporten is mij altijd geleerd.

Binnen een half uur na het sporten. Zolang je geen bodybuilder, bent is het echter beter om de eiwitten door voedsel binnen te krijgen. Soms wel lastig om meteen na het sporten eten klaar te hebben, maar zo krijg je ook andere belangrijke voedingstoffen binnen.

Na het sporten met wat snelle koolhydraten... Maar spieren kweken en gezond aankomen is een soort van wetenschap. Alleen van trainen en eiwitshakes kom je er niet. Je dient genoeg vetten ( ook verzadigd vet), koolhydraten en eiwitten te eten en boven onderhoud te eten Bovenonderhoud houdt in dat je meer eet dan je nodig hebt op een dag. Wat je nodig hebt hangt af van een aantal factoren zoals geslacht, leeftijd en activiteiten die je op een dag doet. Je kunt dat uitrekenen, zie link. Tel daarbij 500 calorieën bij op en je geeft het signaal van je lichaam om te groeien. Mits je minimaal 3 per week traint en weinig herhalingen doe, max 8 tot 6 herhalingen net genoeg dat je net de laatste push of lift kan maken per sessie Maar voor een goed een trainingsschema zal je even moeten googlen Echt gezonde producten... Je bent waarschijnlijk een ectomorf dat houd in dat je veel kan eten en weinig aankomt. Ik denk als ik het zo hoor dat je tussen de 3000 en 3500 calorieën nodig hebt. Probeer dat echt de eerst komende weken als richtlijn, koop een keuken weegschaaltje zo kleintje. En reken je behoefte uit Doe dit want veel mensen doen maar wat en slaan dan de plank finaal mis en eten dan nog te weinig calorieën. Zonder overschot aan calorieën ga je geen spieren krijgen, echt geloof me!! Ga trainen, en ga om de week op de weegschaal staan. kom je elke week ongeveer 0,5 en 1 kilo aan dan zit je goed, zit je er onder, eet meer! Zit je er boven eet minder. Ps, eet gezonde vetten zoals vis, olijfolie, roomboter, kokosolie die heb je echt nodig om de groeihormonen te stimuleren. Zorg voor een balans van eiwitten ( voor jou ongeveer 100 gram per dag langzame koolhydraten en gezonde vetten. Succes Toegevoegd na 1 minuut: Bij het uitreken van je behoefte dien je bij lengte een punt te zetten. Dus 1.89 ipv 189 Toegevoegd na 2 uur: Moet zijn 100 gram eiwitten per dag. Haal het meeste uit vis, vlees, eieren en eiwitshakes.

Bronnen:
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100