Wanneer is het beste moment om een eiwit shake te drinken?

Ik ben een jongen van 21 jaar en vind mezelf een beetje aan de dunne kant, ik ben 1,89m lang en weeg rond de 66 kilo! ik zou graag een kilo of 10 willen aankomen!
Ik train dagelijks thuis en neem elke middag een eiwitten shake!
Ik heb gelezen dat als je de shake voor het trainen drinkt, dat je dan veel vet verbrand! En dat wil ik dus juist niet! Of word het vet dan omgezet in spieren?
En andere tips om effectief aan te komen zijn ook welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ga naar een dietiste toe voor een goed eetschema. Zelf klooien met eiwitshakes als je niet weet waar je mee bezig bent is geen goed idee.
Ritsuka
12 jaar geleden
mag ik vragen wat je verder op een dag eet en wat je trainingsschema is? ik kan misschien wat tips geven.
Ritsuka
12 jaar geleden
ik adviseer om naar een dietiste te gaan, omdat de vraagsteller graag 10 kilo wilt aankomen. Hiervoor kun je het beste een persoonlijk samengesteld eetschema laten maken, om op een gezonde manier aan te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Oke, als ik langs een dietist wil gaan moet dit dan via de huisarts?
mijn eetschema ziet er ongeveer zo uit:
In de ochtend vind ik het moeilijk om iets te eten, maar eet wel altijd iets voordat ik de deur uit ga! In de middag verschild het best erg! Soms alleen een tussendoortje en anders een broodje gezond of broodje kroket enz. Als ik thuis kom eet ik vaak een stuk fruit en een shake, of we moeten al bijna gaan avond eten, dan sla ik dat over! Met avond eten eet ik altijd een flink bord weg, en schep eigenlijk altijd wel voor een tweede keer op! En in de avond krijg ik weer veel trek en dan maak ik een broodje of pak ik chips ofzo! En kwa trainen ben ik bezig met halsters, ik doe pushups en verschillende buikspier oeffeningen! Ik hou me eerlijk gezegt nog niet vast aan een schema! Ik ben nog een beetje aan het experimenteren wat voor mij het beste werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze week ben ik me wel wat meer gaan bezig houden met het aankomen! Ik eet ook veel volkorenbrood met pindakaas op bijna ieder moment van de dag! Een extra eitje hier en daar! Probeer wel zo veel mogelijk eiwitten naar binnen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar een diëtist kan. Maar je kan je ook verdiepen in het internet. Google eens: spiermassa aankomen, clean bulk schema's of stel je vraag eens op een forum waar de forumleden al jaren lang verstand hebben van trainingen en eetschema's Het begin is er al zie ik: eitje, volkoren brood , pindakaas. ;-)

Antwoorden (3)

Direct na het sporten is mij altijd geleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnen een half uur na het sporten.

Zolang je geen bodybuilder, bent is het echter beter om de eiwitten door voedsel binnen te krijgen. Soms wel lastig om meteen na het sporten eten klaar te hebben, maar zo krijg je ook andere belangrijke voedingstoffen binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het sporten met wat snelle koolhydraten...

Maar spieren kweken en gezond aankomen is een soort van wetenschap.

Alleen van trainen en eiwitshakes kom je er niet. Je dient genoeg vetten ( ook verzadigd vet), koolhydraten en eiwitten te eten en boven onderhoud te eten

Bovenonderhoud houdt in dat je meer eet dan je nodig hebt op een dag. Wat je nodig hebt hangt af van een aantal factoren zoals geslacht, leeftijd en activiteiten die je op een dag doet.

Je kunt dat uitrekenen, zie link.
Tel daarbij 500 calorieën bij op en je geeft het signaal van je lichaam om te groeien.

Mits je minimaal 3 per week traint en weinig herhalingen doe, max 8 tot 6 herhalingen net genoeg dat je net de laatste push of lift kan maken per sessie

Maar voor een goed een trainingsschema zal je even moeten googlen

Echt gezonde producten...

Je bent waarschijnlijk een ectomorf dat houd in dat je veel kan eten en weinig aankomt.

Ik denk als ik het zo hoor dat je tussen de 3000 en 3500 calorieën nodig hebt. Probeer dat echt de eerst komende weken als richtlijn, koop een keuken weegschaaltje zo kleintje. En reken je behoefte uit

Doe dit want veel mensen doen maar wat en slaan dan de plank finaal mis en eten dan nog te weinig calorieën.

Zonder overschot aan calorieën ga je geen spieren krijgen, echt geloof me!!

Ga trainen, en ga om de week op de weegschaal staan. kom je elke week ongeveer 0,5 en 1 kilo aan dan zit je goed, zit je er onder, eet meer! Zit je er boven eet minder.

Ps, eet gezonde vetten zoals vis, olijfolie, roomboter, kokosolie die heb je echt nodig om de groeihormonen te stimuleren.

Zorg voor een balans van eiwitten ( voor jou ongeveer 100 gram per dag langzame koolhydraten en gezonde vetten.

Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij het uitreken van je behoefte dien je bij lengte een punt te zetten. Dus 1.89 ipv 189

Toegevoegd na 2 uur:
Moet zijn 100 gram eiwitten per dag. Haal het meeste uit vis, vlees, eieren en eiwitshakes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+ :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks ;-)