Hoe krijg ik mijn eetlust terug?

Sinds een tijdje (november 2011 om precies te zijn) heb ik last van iets waar ik eigenlijk nooit eerder last van heb gehad. Ik merk namelijk dat als ik iets met vrienden ga doen (bijvoorbeeld uit eten ga), mijn eetlust compleet verdwijnt. Ik moet dan vaak al kokhalzen als ik eten voor me zie. Een paar weken terug was ik een week op vakantie met vrienden en toen had ik 's ochtends om elf uur nog steeds geen honger, ik kreeg zelfs amper een croissantje naar binnen. Dit terwijl ik op een normale dag om 9 uur 's ochtends drie boterhammen naar binnen werk. Na die week was m'n eetlust ineens weer terug. Een ander voorbeeld is vorige week. Ik ging met wat mensen lunchen bij de Subway en ik had voordat ik daar heen ging honger. Toen we eenmaal de Subway binnen liepen was mijn eetlust ineens weg. Toen we klaar waren met eten en wegliepen kreeg ik ineens weer honger. Het is echt heel vreemd, ik heb hier nooit eerder last van gehad. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Het is echt heel irritant dat ik steeds etentjes en dergelijken moet afzeggen omdat ik anders niks naar binnen krijg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Kan uit je naam niet opmaken of je man of vrouw bent, maar het eerste wat bij mij opkwam was, ben je niet toevallig Zwanger? Merk zelf dat ik nu ik zwanger ben anders eet, snel bij de geur of gedachten van eten al misselijk wordt. Een andere mogelijkheid is buikgriep of stress. Voor een echte diagnose zou ik even een arts of dietiste bezoeken. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk stress, of je moet minder blowen. Ik heb 'vrienden' die na jaren intensief blowen allerlei eetstoornissen kregen ... Slechte tot geen eetlust, de hele dag door. Halve maaltijden eten, soms maar een paar hapjes, etc. Een vriend is toen gestopt met blowen en die eet nu weer normaal.
Er zou iets van stress of angst aan ten grondslag kunnen liggen.
Voel je je opgelaten als je eet in gezelschap? Ben je bang dat je jezelf helemaal onderkliedert omdat er iets vervelends is gebeurd?
Of ben je misschien zo ingespannen bezig met het 'gezellig bij elkaar zijn' dat je geen hap meer door je keel krijgt?

Dit lijkt me waarschijnlijker dan echt het wegvallen van je eetlust, want ook zonder eetlust kan een mens best eten door zijn keel krijgen.