Is het eten van grapefruit goed om het buik vet te minderen?

Heb gelezen dat een buikje slecht is voor ziektes zoals diabetes 2 . Het is moeilijk om ervan af te komen; het lijkt wel of je overal afvalt maar niet daar. Nu las ik ergens dat grapefruit en citroensap de vetcellen minderen. Vetcellen verzadigen zich nog wel maar dan zijn het er minder. Zou elke dag een grapefruit die plaatselijke vetcellen verminderen en hoe zit dat dan met grapefruitsap?
Ervaringen met het thema (positief/negatief) zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Nee, het eten van grapefruit of het drinken van grapefruitsap of het slikken van grapefruitpillen
zal je buikvet niet doen verminderen.
En citroensap ook niet.

Het is helaas zo dat de verdeling van je lichaamsvet niet erg te beinvloeden is.
Dat heeft te maken met je lichaamsbouw en dus ook met je genen.

Zelfs in de tijd toen ik (met mijn 1.56) maar 51 kg woog
had ik een buikje. Voordat ik mijn kinderen kreeg.
Zelfs toen ik mij 4/5 keer per week in de sportschool uitsloofde en heel veel buikspieroefeningen deed,
had ik een buikje.

Ik heb 's morgens citroensap gedronken
Ik heb 's morgens grapefruits gegeten
Ik heb 's morgens appelazijn gedronken.

Ik heb zelfs ruzie gemaakt met Het Voedingscentrum omdat zij vonden dat mijn tailleomvang "gevaarlijk"was.
Dus ik vroeg: wanneer ga ik dan dood?
Dat vonden ze niet leuk.

Let op je totale voeding en op je totale conditie.
Zorg dat je calorie-inname overeenkomt met wat
je verbruikt.
Zorg voor voldoende beweging: leuke beweging,
maar ook iedere dag buikspieroefeningen.
Dan kan je dat buikje wat inhouden.

En maak je verder niet al te veel zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zal je met grapefruit wel vet verbranden. Maar dat hangt van veel meer factoren dan alleen grapefruit eten. Je uitspraak dat het geen enkel effect heeft wordt in dit onderzoek bestreden; http://www.ergogenics.org/grapefruit2.html
flyingcrow
12 jaar geleden
+momopolyo!

Andere antwoorden (4)

vetcellen kunnen maar op een manier verdwijnen uit het lichaam (af laten zuigen door een plastisch chirurg daargelaten) en dat is meer calorieën verbruiken dan innemen. Er zijn geen stoffen die dat proces vergemakkelijken of in gang zetten of wat dan ook. Mensen die dat beweren vertellen fabeltjes (of zijn zelf ook verkeerd voorgelicht).
Nu zitten er in alle sapjes vrij veel suikers en dus ook vrij veel calorieën, die bij het uitrekenen van de dagelijkse inname niet worden meegerekend, maar neem maar van me aan, ze werken ook mee aan dik maken.
Nu moet je dus niet denken, goh, nu mag ik ook al geen sapjes meer drinken. Dat mag gerust. Je moet je alleen realiseren, dat als je met een sapje (ik zeg maar weet ook niet precies hoeveel) 100 calorieën inneemt, dan moet je ergens anders 100 calorieën weglaten, bijvoorbeeld door één kroket minder te eten, of een bacardi, of een blik cola, of een buil chips.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grapefruit is een steuntje in de rug! Grapfruit werkt via de lever.

Grapefruit kan je niet te lang gebruiken, omdat het anders één van je fases van ontgifting via de lever ( er zijn er twee ) teveel stimuleert. Wat zorgt dat als je het te lang gebruikt één van de fases niet meer goed kan ontgiften. Gebruik het hooguit twee weken op de nuchtere maag met wat water.

Ik kan je wel wat tips geven om gezond af te vallen maar dan moet ik weten wat je allemaal eet op een dag.

En hoeveel kilo weeg je, wat is je lengte + leeftijd+ geslacht.

Ik hoor het wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd leuk zo minnetje. Maar helaas geen tegen reactie of argumenten? Helaas...
In de eerste plaats is er een groot verschil tussen verse grapefruit, grapefruit uit blik en grapefruitsap uit een pak. Als je al ergens van afvalt, dan is dat van verse grapefruit, want die beide andere zit toegevoegde suiker in. Grapefruit is erg gezond voor je, net zoals een heleboel andere voedingsmiddelen. Maar, dat je er plaatselijk van zou afvallen, dat is echt onzin. Er is nog geen enkel voedingsmiddel gevonden waarvan je alleen maar afvalt op de plek waar je je vetrolletjes kwijt wil. Was dat maar waar, maar het is echt een broodje aap verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grapefruitsap, citroensap en kaneel en verminderen de vetcellen.