Is het eten van grapefruit goed om het buik vet te minderen?

Heb gelezen dat een buikje slecht is voor ziektes zoals diabetes 2 . Het is moeilijk om ervan af te komen; het lijkt wel of je overal afvalt maar niet daar. Nu las ik ergens dat grapefruit en citroensap de vetcellen minderen. Vetcellen verzadigen zich nog wel maar dan zijn het er minder. Zou elke dag een grapefruit die plaatselijke vetcellen verminderen en hoe zit dat dan met grapefruitsap?
Ervaringen met het thema (positief/negatief) zijn welkom.

Weet jij het antwoord?

/2500

vetcellen kunnen maar op een manier verdwijnen uit het lichaam (af laten zuigen door een plastisch chirurg daargelaten) en dat is meer calorieën verbruiken dan innemen. Er zijn geen stoffen die dat proces vergemakkelijken of in gang zetten of wat dan ook. Mensen die dat beweren vertellen fabeltjes (of zijn zelf ook verkeerd voorgelicht). Nu zitten er in alle sapjes vrij veel suikers en dus ook vrij veel calorieën, die bij het uitrekenen van de dagelijkse inname niet worden meegerekend, maar neem maar van me aan, ze werken ook mee aan dik maken. Nu moet je dus niet denken, goh, nu mag ik ook al geen sapjes meer drinken. Dat mag gerust. Je moet je alleen realiseren, dat als je met een sapje (ik zeg maar weet ook niet precies hoeveel) 100 calorieën inneemt, dan moet je ergens anders 100 calorieën weglaten, bijvoorbeeld door één kroket minder te eten, of een bacardi, of een blik cola, of een buil chips. succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100