wat is nu de het meest ongezonde aan niet ontbijten?

ik ben vanplan om in mijn voedingschema 1 halve vastdag per 1 a 2 weken te intregeren om er voor te zorgen dat mijn lichaam geprikkelt blijft en niet gaat wennen aan een constante voedingsinname.
dit word dan het eerste gedeelte van de dag en dus mis ik het ontbijt.

maar wat is het slechte aan het niet ontbijten?
en niet een lijst maar echt de hooftreden?

Toegevoegd na 46 minuten:
ps
het gaat om slechts 1 keer per week of 2 weken en is niet!!! bedoelt om af te vallen.
ook ben ik niet bang om dit te worden doordat ik ga snacken door niet te ontbijten want ik heb daar genoeg discipline voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het voordeel van een lichaam wat niet gewend is aan regelmatige voedsel inname? Ben je bang dat je je lichaam verwent en pas je een spartaanse methode toe om het te straffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee niet op die manier.
het is een methode die vrij goed werk en houd veel meer in als enkel een halve dag vasten. het gaat er om dat je lichaam zich niet moet kunnen aanpassen aan een bepaalde voedingstroom.
zo heb ik dus ook dagen waar ik bijna geen vet nuttig en weinig koolhydraten en de volgende dag andersom. het is een methode die goed werkt bij krachtsporters die spiermassa willen aankomen zonder dit te worden of steeds te moeten "cutten en bulken"(jojo dieet voor bodybuilders)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant lotw.
Hoe noemen ze dit?
Heb je er een link of website over, want ik gok dat je er meer van weet.
MissBiggie
12 jaar geleden
Ik ontbijt al 30 jaar niet meer en ik functioneer prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken het principe al een tijd en kan de oorspronkelijke bron niet meer vinden maar ik heb wel een video gevonden die op heel veel punten gelijk loopt met mijn schema, heb mijn schema ook iets aangepast met de info hiervan. vind 24 uur watervasten per week alleen een beetje aan de extreme kant http://www.leanhybridmuscle.com/reloaded-partitioning.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de video begint hij over het vasten gedeelte bij 7:50 maar het schema wat ik volg gaat in principe ook over de andere onderdelen die hij uitlegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt en tof om te zien hoe ze bezig zijn met voeding. Mij ging het vooral om de prikkeling, niet om het afvallen. Hij noemt genoeg (eerder teveel) namen om verder te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik het zelf niet om af te vallen maar daarom heb ik ook een andere versie. maar ben het ook echt helemaal mee eens hoe hij zecht dat iets eentonigs werkt, tot dat het het niet meer doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een mooie uitspraak.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
het ontbijt is de eerste maaltijd van de dag - tenzij je een dag niet eet, ontbijt iedereen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o mijn excuses, dan had ik er zeker van moeten maken.
wat is er slecht aan het uitstellen van de eerste maaltijd van de dag tot aan het eind van de middag.

Het beste antwoord

Onder jouw voorwaarden is het alleen ongezond als het gevaarlijk wordt;
Flauwvallen als je met motorzaag werkt of aan het autorijden bent of simpel weg minder goed opletten bij het oversteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb gemerkt dat mijn concentratie prakties gezien niet achteruit gaat als ik niet eet voor een langere tijd dus dat geen probleem :)
MissBiggie
12 jaar geleden
Ik ontbijt al 30 jaar niet meer en ik functioneer prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van mij wel, ik voel me zeker slechter als ik niet of te weinig eet, hoewel dat vooral bij fysiek werk geldt.
Hoewel dat misschien ook weer anders zou zijn, met zo'n soort dieet.
MissBiggie
12 jaar geleden
Ik doe fysiek werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen is hetzelfde. Gelukkig niet ;-)

Andere antwoorden (7)

De hoofdreden: je hebt (gemiddeld) 8 uur geen energiebronnen ingenomen, dus voedsel, en als je niet ontbijt, blijf je de hele tijd zwak. Je lichaam heeft niets om warm voor te worden, laat ik het zo zeggen. Als je ontbijt, heeft jouw lichaam als motor weer stoffen gekregen en kan hij er weer tegen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetzelfde antwoord alleen dan anders omschreven ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, het blijft vaak een kwestie van seconden.
Wanneer je niet ontbijt komt je spijsvertering niet op gang en stop je geen brandstof in de machine die lichaam heet waardoor je lichaam minder energie heeft om te presteren.
Je zou dan beter de avondhap over kunnen slaan, wanneer je dit idee uit wil voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geeft een verkeerd signaal af aan het lichaam, die energie wil gaan opslaan en juist niet verbranden.

Je stofwisseling komt slecht op gang, gevolg, andere lichamelijke klachten , concentratie verlies en er geen gram van afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je een paar uurtjes later heel erg honger krijgt en daardoor gaat snoepen en dan houdt je lichaam dat vet vast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vasten, ongeacht of je dit een dagdeel of een aantal dagen achtereen doet, veroorzaakt een neiging van het lichaam om van calorieën in de vorm van lichaamsvet op te slaan dan zonder vasten. Netto zou je daardoor minder calorieën kunnen innemen, moeten zelfs om te voorkomen dat je zwaarder wordt dan gewenst. Het grootste nadeel lijkt mij dat je, door minder behoefte aan eten, veel beter in de gaten moet houden dat je je voedingsstoffen in voldoende mate binnenkrijgt, niet alleen de energieleverende maar vooral vitamines en spoorelementen.

Als je met al die overvloed om je heen een neiging zou vertonen om zwaarder te worden zou ik je stellig afraden om te vasten. Want je redenering klopt wel. Die manier van leven was in vroeger tijden heel gewoon, toen er veel vaker schrale periodes voorkwamen. Daar is de mens zelfs uitstekend op toegerust, o.a. door glucose te kunnen (her)genereren uit (in het lichaam opgeslagen) eiwitten en vetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer we slapen, verliezen we het bewustzijn. Dat wil niet zeggen dat ons brein dan ook rust. Hersenen slapen nooit. Onze hersenen verbruiken ’s nachts ook energie, die ze met name uit glucose halen. De hersenen kunnen deze glucose niet in vetcellen opslaan, omdat ze die cellen niet hebben. Het brein kan die energie ook niet uit de rest van het lichaam halen. ’s Morgens hebben hersenen dus extra energie (=glucose) nodig. De enige manier om deze energie te krijgen is een ontbijt. Het is dus altijd wel verstandig om goed en gevarieerd te eten in de ochtend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
word net gezecht dat het lichaam in staat is om glucose te maken uit opgeslagen stoffen. en een gemiddelt mets kan minstens een maand niet eten zonder er hersenschade aan over te houden(zeg niet dat het gezond is) dus lijkt het me sterk dat je lichaam geen glucose kan maken/opslaan.
Afvallen is niet alleen een kwestie van minder eten, maar veelal ook van ander eten. Zo is het heel belangrijk om consequent elke ochtend te ontbijten. Hierdoor komt je spijsvertering en vetverbranding op gang, en je hebt een groot deel van de dag een voller gevoel, zodat je minder snel naar ongezonde tussendoortjes grijpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees de vraag nog maar eens, daar staat.
het is niet!!! bedoelt om af te vallen. en direct daar onder staat dat ik niet de neiging heb om ongezonde tussendoortjes te nemen.