Hoe kun je bestrijd vette lever?

Na de gesprekken met de specialist van de afdeling Maag-Darm-en Leverziekten,moest ik van de specialist op dieet door mijn lever ontstaat beetje vet en overgewicht!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Maak een afspraak met een dietiste; die kan je van alle informatie voorzien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Dr. Ian Alwayn met visolie. Dit artikel staat op de site van het Erasmus Medisch Centrum.

Over het algemeen zal de arts dieetadviezen geven om bijvoorbeeld geen witbrood, witte rijst of bepaalde graanproducten te eten (behalve volle granen). Dieet op basis van fruit en groenten, weinig calorieën en verzadigd vet.

In feite hetzelfde advies voor iemand die moet afvallen omdat die teveel buikvet heeft. Begin met een gezonde voeding.

Toegevoegd na 4 minuten:
In de bron nog informatie over leververvetting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet op internet is zoeken ,
wat moet ik eten om mijn cholesterol
naar beneden te krijgen?
Dan zal je lezen dat je veel vis moet
eten, hoe gek het ook klinkt,vette vis.
met een bezoekje aan een dietiste
ben je hele maal uit de brand.
Die puzzelen alles voor je uit.
Suc6
12 jaar geleden
Alcohol is volledig uit den boze.
Met vet moet je zeer matig zijn. Suiker kan minder kwaad. Zou je niet beter een diëtist(e) raadplegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suiker kan juist wel kwaad en goeie vetten zijn heel belangrijk.
Dus geen snoep maar bijvoorbeeld een handje nootjes (ongezouten ongebrande)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fout! Suiker wordt niet door de lever omgezet. Daarvoor dient de alvleesklier.
Gezonde vetten zijn beter uiteraard, maar toch heel matig mee zijn, bij leversteatose.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het gaat niet alleen om de lever,
de TS heeft het ook over overgewicht en suiker is altijd ongezond. Ook weten we de oorzaak niet:
http://pijnstiller.hulpforum.nl/forum/viewtopic.php?t=14886
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het starttopic is niet helemaal duidelijk. Misschien kan TS bijkomende uitleg geven.
Ik begreep vetlever. Voor overgewicht dient suiker ook aan banden gelegd worden.
100gr suiker bevat echter 4x minder calorieën dan 100gr vet.
Verder is het eten van groenten en fruit altijd goed, voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TS is inderdaad niet helemaal duidelijk. 4x is aan beetje overdreven.
suiker 4 calorieën p gram
vet 9 cal p gram. (ongeveer want veel verschillende vetten)
100gram suiker eet je ook nog veel makkelijker op dan 100gram vet.
Maar belangrijk is dat de juiste onbewerkte vetten worden gegeten.
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=531&cod=530&page=9