wat voor effect heeft citroensap in je lichaam?

mijn dramaleraar dronk vaak een slokje citroensap. hij zei dat dat goed is voor je stem. zelf ben ik zangeres, en vind citroensap ook wel lekker. klopt het dat het goed voor je stem is? en is het ook goed of slecht voor andere dingen, zoals de pH van je maag of darmstelsel ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Citroensap is niet alleen goed voor de stem. In de maag helpt citroen om het voedsel te ontsmetten en te verteren. Zeker na een zware maaltijd kan dit je maag een handje helpen. Ook de darmen krijgen door citroenzuur een schoonmaakbeurt.

Citroenzuur zorgt namelijk voor meer zuurstof. In het lichaam betekent dat meer energie, en in de darmen betekent dat een beter milieu. En dat is gunstig, want op die manier stimuleer je de groei van goeie bacteriën, terwijl slechte bacteriën minder kans krijgen om te overleven.

Wanneer je last hebt van reuma kunnen enkele glazen citroensap, aangelengd met water, heel wat kopzorgen wegnemen. Ook couperose en spataderen kunnen met citroen vermeden worden. Zo heeft het vaatversterkende eigenschappen. Bovendien helpt citroen problemen voorkomen zoals ontstoken tandvlees, jicht, diarree en een opgeblazen gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
~mooi dank je siska, maar hoe zit het met het tandglazuur dat het aantast heel snel? wat kun je daar dan het beste mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een citroen zo opeten is slecht voor het tandglazuur. Citroensap daarentegen tast het glazuur niet zo snel aan, omdat het aangelengd is met water. Als je het dan nog met een rietje drinkt kan er met je tanden niets meer gebeuren :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx hoe vaak kun je dat het beste drinken en op welke momenten?

Andere antwoorden (2)

er zit veel vitamine C in dus ook goed voor je weerstand. verder weet ik niet :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citroen wordt gebruikt bij griep en keelpijn. Dus ik denk dat het verzachtend werkt voor de keel.
Verder zit er vitamine in dus daarom alleen al de moeite waard om ze te nemen.