Wanner zitten er veel calorieën in eten?

Ik lees in de supermarkt vaak hoeveel calorieën er in iets zitten maar ik vroeg me af wt nou veel is en weinig.. In een stroopwafel zitten iets van 100 geloof ik en in een sultana oid 60

Weet jij het antwoord?

/2500

Gemiddelde inname voor vrouwen is 2000 kcal per dag en 2500 kcal voor mannen. Gemiddelde hoofdmaaltijd is 600-800 kcal dus een paar stevige snacks van 100-200 kcal tikken al stevig aan

De meeste calorieën zitten in voedsel waar veel vet in zit. Bijvoorbeeld spek, pizza, room, vette kaas, chocolade enz. Dit is echter VEEL als je er veel van eet. Als je ziet dat in een product veel calorieën zitten, eet je er gewoon wat minder van.

Bijvoorbeeld een big mac van McDonalds heeft 492 kcal. Bij een benodigde hoeveelheid van ca. 2000 kcal per dag zou je er dus maar 4 mogen. Je kunt dus rustig stellen dat zo'n hamburger veel calorieën bevat. Taart, pinda's en chocolade bevatten ook veel calorieën.

Bronnen:
http://www.vetvrij.com/hoeveel-calorieen-z...

Veel Nederlanders eten 3 keer maaltijden op een dag + 1 tussendoortje en twee glazen frisdrank. Daarbij is het ook de gewoonte dat de avondmaaltijd meer is dan de overige maaltijden. Dus dan krijg je voor een vrouw ongeveer zo'n verdeling (een vrouw mag zo'n 2000 calorieen op een dag om op gewicht te blijven): tussendoortje = 100 calorieen (let wel, dit is dus hooguit een 25 grams zakje chips of 1 stroopwafel). Drinken = 200 calorieen (ongeveer bij 2 glazen normale cola). Dan houd je dus 1700 calorieën over voor de maaltijden in ongeveer deze verdeling: 400 ontbijt (= 2 boterhammen met beleg) 500 lunch (= 3 boterhammen met beleg) 800 avondeten (normale avondmaaltijd, niet bijzonder veel. Sommige maaltijdsalades(!) van de AH bevatten al meer calorieen dan dit). Oftewel, wanneer zitten er veel calorieen in eten? Als het meer is dan je nodig hebt in je totale dagelijkse hoeveelheid eten.

in een stroopwafel zitten 100 cal schrijf je ,dat is best veel ,en gezien dat dat ook LEGE calorieen zijn ,waar je lichaam niets aan heeft ,zoals alles met geraffineerde suikers is veel van dat zoete ,overbodig en slecht voor je gezondheid . Als je dagelijks een voedzaam ontbijt neemt met volkorenbrood en daar iets hartigs bij (geen zoet) heb je een goede start ,en dan verder gezond eten met veel groenten en een stukje vis of vlees en een aardappel,dan hoef je je van calorieen niets aan te trekken ;niet wekelijks fastfood of frieten ,en af en toe iets zoet ,dan ben je goed bezig !!en moet je je geen zorgen maken

Als je op je gewicht wilt letten, probeer dan zo min mogelijk koolhydraten te eten. Suikers zijn koolhydraten, dus die moet je vermijden. Er zitten ook veel koolhydraten in brood en producten met zetmeel (zoals aardappels). Deze zijn heel goed voor je en moet je dus niet laten staan. Vet moet je zoveel mogelijk vermijden, met name transvet. Dit is het vet dat je aderen dicht doet slibben. Dit transvet moet op de verpakking vermeld staan, maar staat niet altijd als transvet aangegeven. Vaak is het verborgen in de lijst met ingrediënten als gehydrogeneerd plantaardig vet of gedeeltelijk gehard plantaardig vet. Dit is chemisch bewerkte olie, waardoor deze hard wordt. Dit soort vet zit veel in zoet broodbeleg. Van nature komt transvet voor in vlees. Je kunt het best veel eiwitten eten, hierin zit ook energie, maar je lichaam gebruikt dit liever niet, tenzij er echt een tekort aan energie is. Dit is ook heel logisch, je spieren zijn opgebouwd uit eiwitten, als deze makkelijk afgebroken werden, had je al gauw geen spieren meer over. Moraal van het verhaal: veel kcal is niet per se slecht, je moet vooral opletten waar de energie vandaan komt. Vetten en koolhydraten proberen te vermijden en veel eiwitten eten. Je moet natuurlijk nog wel een uitgebalanceerd voedingspatroon hebben, dus in de praktijk komt het erop neer om zo min mogelijk fabriekseten te eten en snacks en frisdrank te laten staan.

Je energieverbruik is afhankelijk van je geslacht, grootte en gewicht. Als je intensief sport kan dat ook een behoorlijke invloed hebben. Een normaal energieverbruik zal liggen tussen de 1800 en 2500 kcal per dag (lager voor vrouwen, hoger voor mannen). Bij Wikipedia (Engels) staan bij Weight Watchers een paar formules waarmee je het allemaal precies kunt uitrekenen. Als je vraag iets te maken heeft met de wens af te vallen moet je weten dat er heel veel onderzoek is gedaan naar allerlei soorten dieeten. Het soort dieet maakt eigenlijk niet uit: de gulden regel is dat je afvalt als je minder calorieën consumeert dan je verbruikt. Je moet dus gewoon op de calorieën letten. Er zijn wel dieeten waarbij je minder snel honger hebt. Dit kan het geval zijn bij een koolhydraatarm dieet zoals hierboven wordt aanbevolen. Of dat voor jou werkt zul je moeten ondervinden. Een ander advies dat iemand geeft is om van dingen met een hoge energiewaarde, zoals chocolade, gewoon wat minder te nemen. Het kàn werken, maar vaak is zo'n klein stukje erg snel op en ... het smaakt naar meer. Beter is het dan om iets te eten dat meer en langer vult met minder calorieën. Daarmee stil je ook je trek zonder teveel te snoepen. Met snoepen tikken de calorieën nogal snel aan. Overigens wordt energie tegenwoordig uitgedrukt in Joules. De calorieën staan er nog bij, maar Joules is de norm. In Joules ligt het energieverbruik van een persoon rond de 10.000 kJ (2380 kCal).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100