waarom word je ziek wanneer je afwasmiddel zou drinken?

het is wel hygiënisch, waarom word je er dan toch ziek van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.9K

Het beste antwoord

Spiritus is ook hygiënisch, dat kun je ook beter niet drinken ;-).

Het gaat er niet alleen om of iets 'schoon' is of niet (dus of er bepaalde bacteriën inzitten, of ander vuil) maar misschien nog wel meer of ons maag-darmstelsel iets kan verteren of niet. In afwasmiddel zitten geen voedingsstoffen die ons lichaam op kan nemen, en onze maag en onze darmen zijn er niet op gebouwd om het te verteren. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld papier, knikkers, naaigaren, en nog veel meer materialen.

Overigens zul je van een klein beetje afwasmiddel niet direct ziek worden (let wel, dit is géén aansporing om het te gaan proberen!) maar hoe meer je drinkt, hoe groter de kans is dat je last krijgt van maagpijn, diarree, of andere klachten krijgt. De meest waarschijnlijke klachten weet ik niet, en wat het precies doet met ons lijf ook niet. Het gaat me erom dat er dingen zijn die ons lichaam goed op kan nemen en kan verwerken, en ook dingen die ons lijf niet kan verwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is omdat er bepaalde stoffen in afwasmiddel zitten waar je lichaam niet tegen kan.
sorry voor het korte antwoord maar meer weet ik er niet over :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
min zonder uitleg? fijn.
ik probeer de vraagsteller alleen maar te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen min van mij, maar je geeft geen toelichting op je antwoord. Verder geen bronnen en is het geen antwoord op een vraag naar feiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook geen min van mij.. maar ik zie dit niet echt als helpen maar punten scoren.. Neem dan de tijd om te Googlen of het na te zoeken (zoals velen) dan krijg je wel een + :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou het ook best opzoeken, maar moest naar bed, ik probeer gewoon de vraagsteller te helpen met de kennis die ik (mijn vader :$) heeft ;)
Dingen die hygiënisch zijn, hoeven nog niet altijd gezond te zijn. Operatie-instrumenten zijn heel hygiënisch, maar denk er maar niet aan om ze op te eten. Bij afwasmiddel is het ook zo. Doordat afwasmiddel vetten emulgeert (vetdruppeltjes kleiner maakt), zal het vetdruppeltjes in de maag ook kleiner maken. Misschien kan je hier last van hebben. Verder bevat afwasmiddel simpelweg teveel chemische troep om er niet ziek van te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht omdat ik afwasmiddel chemische samenstellingen zitten die niet voor innemen bedoelt zijn. Naja chemisch, er zitten stoffen in die niet voor het innemen bedoelt zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er allerlei stoffen inzitten die niet geschikt zijn ter consumptie door de mens. Daar is het ook niet voor gemaakt. Anders zou je ook allesreiniger, glassex, bleekwater, groene zeep enz. naar binnen kunnen werken. Zijn ook allemaal hygiënische middelen. Waarom stel je de vraag specifiek over afwasmiddel, ik zie het verschil namelijk niet zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wimpie, óók een afwasblokje doet z’n werk prima en hygiënisch, maar wel in combinatie met ‘n vaatwasser. Jouw lijf is geen machine! Gelukkig maar…
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien door het vetoplossend vermogen van zeep. Daardoor te agressief voor je maag en darmen? Verder nog meer domme vraqen voor 8 uur vanavond, daarna lig je toch wel in bed mag ik hopen ?