Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Het is niet perse een gebrek aan vitamines, het is gewoon een gebrek aan weerstand. bij stress, angst, slaaptekort, of inderdaad door vitaminegebrek. het ontstaat vaak doordat er in een klein wondje in je mond bacteriën nestelen en hierdoor gaat het pijn doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het alleen en altijd bij fruit eten hebt zou het ook kunnen dat je allergisch bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals mn voorganger zei...ik denk ook dat je ergens allergisch voor bent.
Probeer eens uit bij welk fruit je het krijgt.
Ik kan b.v. geen appels en ananas eten, daarvan krijg ik een geirriteerde mond en doormiddel van prikjes bleek ik daar inderdaad allergisch voor te zijn. Al het andere fruit kan ik gelukkig wel eten.
Dus, elke dag iets anders proberen, dan kom je er vast wel uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is een misverstand, dat aften door vitaminentekort zouden komen .

Bij het ontstaan van aften spelen verschillende factoren een rol.
Een besmetting met een virus of bacterie kan de oorzaak zijn. Vaak krijgt zo'n ontsteking pas een kans bij verminderde lichamelijke weerstand.
Ook erfelijke factoren en emotionele stress lijken een rol te spelen bij het ontstaan van aften.

Een beschadiging van het mondslijmvlies, bijvoorbeeld een klein wondje in de mond, kan de ontstaansplek worden van aften. Beschadiging kan ontstaan door te krachtig poetsen, een slecht passend kunstgebit, per ongeluk bijten op de binnenkant van de wang of het eten van te heet voedsel.
Het is niet bewezen, maar bepaalde voedingsmiddelen zouden aften kunnen laten ontstaan, ook onderliggende ziekten kunnen aften veroorzaken.

http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz02.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aften zijn erg besmettelijk. Misschien heb je het van een ander overgekregen. Via een glas of een kus, oid. Als het vaker voorkomt geldt dit natuurlijk niet meer. Dan zou ik een allergietest laten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn aften besmettelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heel erg

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding