Kan je zeekomkommers eten?

Ik zag er laatst op het strand van de Algarve Portugal een stelletje liggen. Smaken ze zoiets als inktvis? Zo ...eh rubberachtig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bear grylls weleens een zeekomkommer zien eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je kunt ze eten. Ze worden met name gebruikt in de Portugese en de Aziatische keuken. Het heeft een wat flauwe smaak en is idd is rubberachtige en enigszins gelatineachtig. Ze worden vaak, zowel gedroogd als vers gebruikt in soepen en stoofschotels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...mmmm...die bovenste foto....hij komt zo te zien zo van het strand. De onderste ziet er wel lekker uit.
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, denk het ook! Nog te "herkenbaar" :) Wat de boer niet kent dat vreet hij niet, he ;)