Waarom is 2 liter water niet gezond:

Om dit te begrijpen moeten we kijken naar het fenomeen water. Dan komen we terecht bij Victor Schauberger, de watertovenaar, een onderzoeker en ontdekker die we kunnen plaatsen in het rijtje van Tesla en Keely. Schauberger stelt dat water een bijzondere substantie is met unieke eigenschappen. Volgens Schauberger kan water uit natuurlijke bronnen zonder problemen in grote hoeveelheden gedronken worden. De reden hiervoor is dat dit water nog “heel” is; het bevat nog alle mineralen, zouten en insluitsels die het water “compleet” maken.
Gezuiverd water daarentegen bevat weinig of niets meer. Het is schoon, we zullen er niet ziek van worden, maar zodra dit water in ons lichaam komt begint het, om zijn woorden te gebruiken, als een baby om zich heen te grijpen om alle ingrediënten die eruit gezuiverd zijn weer naar zich toe te halen tot het weer “compleet” is. Dit water haalt dus de grondstoffen die het mist (zouten, mineralen, kalk e.d.) uit ons lichaam.

Verder bevat dit artikel, nog veel andere interesante wetenswaardigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi, in ieder geval weer een ander geluid dan
de mythe van het water drinken: +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof daar ook wel in. Het is ook niet goed om de hele dag water te slurpen. Veel mensen drinken het veel achter elkaar. Dat is heel slecht voor de nieren. 1,5 ltr vocht is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe gaat deze meneer om met het feit dat "heel" water uit verschillende gebieden, een totaal andere samenstelling heeft. Grijpt het ene water dan niet anders om zich heen dan het water uit een ander gebied? Er zij gevallen bekent van waterintoxicaties. Dan gaat het om inname van ruim 11 liter in korte tijd. Zij werden ziek door: sterk verhoogde bloeddruk, verlaagde bloedwaarden(door verdunning) en overbelasting van de nieren. Als ik mij goed herinner, wordt door artsen een ondergrens aangehouden van de hoeveelheid urine die nodig is om de nieren goed te laten werken. (1/5 ml per kg lichaamsgewicht per uur. Dat komt neer op 960 ml per 24 uur(bij mij dan). Vochtverlies door uitademen wordt geschat op 500 ml. Dan laten we transpireren en verhoogde ademhaling bij activiteiten buiten beschouwing. Kom je nog aan 1,5 liter voor een vocht inname gelijk aan verlies. 2 liter vocht klinkt dan zo gek nog niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, water behoort mineralen te bevatten. De zogenaamde H2O-intoxicatie berust op het door jou beschreven principe, hoewel je daar wel erg veel water voor moet drinken. Zo grénswetenschappelijk vind ik dat overigens niet. +1

Andere antwoorden (8)

2 liter water per dag drinken is gezond volgens vele voedingsorganisaties, dus ik denk het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze per dag drinkt wel.
Voldoende water drinken zorgt voor een goed afdrijving van afvalstoffen in je lichaam.
12 jaar geleden
Water bevat niks. Dus zit er ook niks slecht voor je. Maar je moet wel veel plasseb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kinderarts zei 1,5 liter. 2 liter is gezond! Vergeet niet dat in voeding ook vocht zit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vorige week nog te horen gekregen van mijn huisarts .
Moest 2 liter water drinken op een dag .
Dat voert de afvalstoffen in het lichaam beter af en het is goed voor de stoelgang .
Maar het is wel afhankelijk van jou lengte en gewicht .
Iemand met een normale lengte en normaal gewicht moet tussen de 1,5 en 2 liter water drinken per dag .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is altijd beweerd dat je veel water moet drinken voor je gezondheid en dat dat goed is voor je huid en het afvoeren van afvalstoffen e.d.
Officiële instanties en overheden beweren al jaren dat het drinken van zes tot acht glazen water per dag gezond is. Maar volgens onderzoekers zijn de wetenschappelijke onderbouwingen van deze beweringen 'complete nonsens'. Er is namelijk geen bewijs dat het drinken van water helpt om gezondheidsproblemen te voorkomen, zo berichten verschillende Britse kranten vandaag.
[ 13 juli 2011]

http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondheid/article/detail/2803280/2011/07/13/Veel-water-drinken-is-helemaal-niet-gezond.dhtml

'Het huidige bewijs is eigenlijk dat er geen bewijs is'.

In de jaren dat ik iedere dag 1,5 liter water dronk [naast ander drinken zoals koffie, thee, sap en soep]
voelde ik mij niet beter dan nu, nu ik nauwelijks nog
water drink.

Je moet WEL zorgen voor de inname van voldoende vocht!
Dat kun je makkelijk controleren aan de hand van de kleur van je urine.
Als die te donker wordt heb je te weinig vocht binnen gekregen.

Lees ook:
De mythe van het water drinken…
...zou bedacht zijn door waterfabrikanten
http://www.nrcnext.nl/blog/2011/07/15/de-mythe-van-het-water-drinken/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
Ja 2 liter water is gezond vorig jaar dronk ik altijd netjes 2 liter water op een dag als het er geen 3 waren en geloof het of niet ik had de gezondste huid, maar je hoeft niet perse 2 liter water te drinken op een dag het gaat om hoeveel vocht je binnen krijgt als jij geen zin hebt in water kun je ook sinasappel sap drinken of iets anders lekkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"De totale minimale hoeveelheid water die men dagelijks moet opnemen is 2,5 liter. Wanneer men genoeg water drinkt en genoeg waterrijk voedsel eet, is dat makkelijk te halen. Het is meestal zo dat de hoeveelheid water die men drinkt bepaalt wordt door onze gewoontes en niet door onze dorst. Wanneer je dorst hebt, wijst dat er doorgaans op dat je niet genoeg water hebt gedronken."