Kauwgom ingeslikt (1 of 2 blokjes smartgum) en nu maagkramp Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Gaat wel over, is niet schadelijk hoor

Het beste antwoord

Je hoeft niets te doen. Kauwgom is relatief ongevaarlijk in je spijsverteringskanaal. Je maagzuur haalt er alle verteerbare stoffen uit. Dat zal meestal suiker zijn en een paar smaakstoffen. De rest van de kauwgum vertrekt richting je darmenstelsel.

Omdat kauwgum goed kneedbaar is, zal het zonder veel problemen door je darmen reizen en uiteindelijk in de toiletpot terecht komen.

De maagkrampen die je hebt zullen waarschijnlijk denkbeeldig zijn. Je dénkt dat de kauwgom gevaarlijk is voor je maag, en door die angst krijg je krampen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op dit moment niks, het gaat vanzelf weer voorbij.
Heeft je moeder je niet geleerd je kauwgom niet door te slikken? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was wat aan het drinken en opeens zat ie in me keel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook wel eens, en zie? Ik leef nog....
Niks ; gewoon wachten. e kauwgum zal uiteindelijk het lichaam langs natuurlijke weg verlaten.
De maagkramp hoeft er overigens helemaal niets mee te maken te hebben ; althans, er is mij niets bekend van een relatie tussen het doorslikken van kauwgum en kramp in de maag.

Alleen als je gewend bent HEEL veel kauwgum te eten en door te slikken (enkele pakjes per dag) kun je op den duur last van je darmen krijgen. Maar je maag, nee, die wordt zonder veel problemen gepasseerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat vanzelf over. Maar ik betwijfel of het door de kauwgom komt. Waarschijnlijk gewoon toeval, ik slik mijn kauwgom vaak in en heb er nooit last van