met wie kan je praten over een eetstoornis?(zie uitleg)

Met wie kan het als het niet kan met familie inc. Ouders, iemand op school of vrienden.. Ook een arts of psycholoog is niet echt een optie.. :'(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hier op GV zijn ook wel mensen waar je mee kunt praten. Ik ben haar naam even kwijt, maar die is herstellende van anorexia.

Het beste antwoord

Algemeen:

Sensoor, dag en nacht telefonisch bereikbaar en soms ook een chat: http://www.sensoor.nl/

Psychische Gezondheidslijn: De mensen aan de telefoon zijn vrijwilligers die veel weten over psychische problemen. Ze luisteren naar je, kunnen je steun bieden en advies geven. Ze hebben telefoonnummers en adressen van patiëntenverenigingen en hulpverleners bij je in de buurt. 0900 903 903 9 (€ 0,20 p/min. elke werkdag van 10.00 – 16.00 uur).
(Komt van: http://www.mentaalvitaal.nl/Meer-lezen-over/Stoornis/Eetstoornissen/Wat-kun-je-zelf=Qm= )

Specifiek: de zelfhulpgroepen va SABN: http://www.sabn.nl/lotgenotencontact/zelfhulpgroepen.php of het forum daar: http://www.sabn.nl/forum_anorexia/

Je staat er niet alleen voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed. Sensoor geef ik ook altijd, maar de aanvullingen zijn ook belangrijk: +

Andere antwoorden (5)

Je zou op internet lotgenotencontact kunnen zoeken, kijk dan wel een beetje uit waar je terecht komt, want een site waar men elkaar tips geeft om de stoornis nog erger te maken lijkt me niet zo slim.

Kun je hier iets mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoeld PA sites.. Die heb ik een week geleden geblokkeerd als eerste stap..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een goede stap!
Maar heb je dan ook eens gekeken op een site waar je wat positiefs mee kan?
Ik heb zelf wel goede ervaringen met lotgenotencontact via internet. Je moet alleen wel even zoeken naar een fijne plek.
En waarom is een psych niets? Mogen je ouders het niet weten?
Of wil je eigenlijk gewoon een vriend of vriendin met wie je hier IRL over kunt praten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou gewoon niet van psychiators.. En ik heb een paar dagen geleden een vraag gesteld over ouders.. Die moet je/u maar is lezen... :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg maar je hoor ;) Ik heb je vraag gelezen over je ouders en ook je vraag om te leren wat positiever te denken.
Het is heel goed dat je wat positiever in het leven wil staan, maar ook heel moeilijk als je in een rottige situatie zit. Ik denk verder te begrijpen dat je jezelf eenzaam voelt thuis, is dit een van de redenen waarom je die eetstoornis hebt ontwikkeld? Maar ben je wel eens bij een psych geweest? Je moet er maar net eentje treffen met wie het klikt, maar het kan je echt vooruit helpen hoor. Ik spreek uit ervaring. Al is het alleen maar om je negatieve gedachten te ventileren of dingen die je mee hebt gemaakt en die je dwars zitten te vertellen. Ik zou je heel graag een antwoord willen geven waarmee je de dingen in je leven die je moeilijk vindt mee kunt veranderen, maar zo gemakkelijk is dat niet, want soms kost het jaren om door bepaalde dingen heen te gaan. Steeds groei je weer een stukje verder en ga je jezelf beter begrijpen en snappen waarom je op bepaalde dingen reageert zoals je doet. Maar ondertussen is het ook niet goed om stil te blijven zitten. Heb je een leuke hobby of iets wat je graag doet of zou willen doen? Het lost je problemen niet op, maar als je bezig bent met iets wat je leuk vindt, dan verzet je toch even je gedachten. Ook als je nergens zin in hebt is het toch goed voor je. Hey ik ga nu slapen, je praat er hier op deze site al een beetje over, da's een goed begin toch!
Je kunt praten met iemand van de Kindertelefoon. Of ze jou kunnen helpen is een tweede, daarvoor moet je waarschijnlijk toch naar iemand die ervoor gestudeerd heeft. Bij de Kindertelefoon kunnen ze je wel helpen om makkelijk in contact te komen met een arts of psycholoog. Ook al wil je dat niet, erover praten kan al behoorlijk helpen. Het klinkt misschien wat kinderachtig, de Kindertelefoon, maar 16 jaar is een hele normale leeftijd om te bellen!
Onderschat een eetstoornis in ieder geval niet. Goed eten is belangrijk voor je algehele gezondheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel fijn als je met een lotgenoot kunt praten over je eetstoornis

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor jou is een arts of psycholoog geen optie maar zij kunnen jou wel verder helpen, ze kunnen jou na jouw verhaal de goede kant op sturen of verwijzen naar iemand die jou nog beter kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou contact kunnen opnemen met de Stichting Human Concern. Dat heeft een centrum speciaal voor eetstoornissen. Hier staan de contactgegevens: http://www.humanconcern.nl/contact.php
Amadea
12 jaar geleden
Allereerst de huisarts. Die heeft geheimhoudingsplicht, dus niemand hoeft het in het begin te weten als je dat niet wilt. Op laatst weet iedereen het toch wel natuurlijk, omdat je met een eetstoornis ziek wordt. Als je echt niet naar de huisarts wil kun je met een jeugdverpleegkundige van de GGZ in je woonplaats. een afspraak maken. Ook kun je eens kijken op de site van Humanconcern of een GGZ. Daar staan contactadressen voor als je hulp zoekt. Er is ook een kliniek voor eetstoornissen, die heet Novarum. Ze hebben elke dag een telefonisch spreekuur van 13 uur tot 14 uur. Misschien is dat ook wat voor jou als je het nog even anoniem wilt houden. telefoon: 020-5904710. Hun mailadres is informatie@novarum.nl