Wat doet acryllamide met je lichaam?

Toegevoegd na 29 minuten:
Doet het nog iets anders met je lichaam dan alleen kanker verwekken? Heeft het nog een positieve werking?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, iets wat kankerverwekkende is,
kan onmogelijk ook nog een positieve werking hebben.

Rokers - zoals ik - denken daar natuurlijk anders over, maar het gaat in ieder geval niet op voor een chemische stof is aanwezig in cosmetica, plastic en voedselverpakkingen.
En ook in gebakken of gefrituurde producten die rijk zijn aan koolhydraten zoals patat, chips (gebakken / gefrituurde aardappelen). Maar ook ontbijtgranen, (ontbijt)koek, crackers en koffie bevatten acrylamide.

Je moet er dus goed mee oppassen.

Maar je ook weer niet gek laten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.
Maar ik dacht iets van: misschien dat het ook nog een andere werking heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt,

Andere antwoorden (3)

Acrylamide is mogelijk kankerverwekkend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, maazr is dat het enige wat het met je lichaam doet?
Je kan er kanker van krijgen als je teveel er van binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Acrylamide
Onderzoek heeft in april 2002 aangetoond dat de stof acrylamide in voedsel ontstaat door de reactie van suikers met het aminozuur asparagine, een bouwsteen van eiwitten. Deze reactie vindt vooral plaats in zetmeelrijke producten, van bijvoorbeeld aardappelen en granen, die bij temperaturen boven 100 °C worden verhit. In gekookte aardappelen wordt geen acrylamide gevonden.

Acrylamide is in proefdieren kankerverwekkend en mogelijk ook kankerverwekkend voor de mens. Er is echter nog veel onduidelijk. Daarom wordt nader onderzoek gedaan naar de vorming en de gevolgen van deze stof. In het algemeen is de inname van acrylamide te beperken door een gevarieerde voeding en een matig gebruik van chips, zoutjes en patat. Daarnaast moeten aardappelproducten en frites niet bruin, maar goudgeel worden gebakken."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Op de link van uw bron, vond ik nadere informatie.