waar zijn dadels goed voor? en als je er veel van eet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe eens je vragen in een fatsoenlijke categorie plaatsen!

Antwoorden (4)

In de keuken zijn dadels goed te combineren met noten, bijvoorbeeld amandelen, en roomkaas. Ze kunnen worden verwerkt in cakes en desserts, maar ook in combinatie met hartige gerechten zoals tagines (geurige stoofschotels), kerrieschotels of als vulling voor vis, vlees of gevogelte[2]. Dadels zijn rijk aan vitamine A en B, alsook aan ijzer, magnesium en fosfor. Verse dadels bevatten aanzienlijk meer vitamine C en minder suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dadels zijn hardstikke gezond:
Hoe gezond zijn dadels?
Dadels worden nog weinig gegeten, het zijn palmboombessen en ze zijn erg gezond.
Ze zitten vol vitamine C en zijn mierzoet, daardoor bevatten ze erg veel energie. Wil je afvallen is een dadel een super tussendoortje, niet teveel van eten natuurlijk 1 of 2 is voldoende om ontzettend veel vitamines en vezels binnen te krijgen en je krijgt een energie boost van de suikers.
Ook heb je na het eten van dadels snel een voldaan gevoel. In verse dadel zitten minder calorieën in dan de gedroogde, ook worden de gedroogde dadels vaak extra gezoet.
In dadels zit geen vet of cholesterol, maar wel veel vezels. Naast veel vitamine c bevatten dadels ook vitamine B1, B2, B6 en B11.
Dadels bevatten ook veel mineralen zoals kalium, fosfor, ijzer, zink, koper en magnesium. Dadels kan je vers kopen, gevriesdroogd en gedroogd, het beste is natuurlijk vers, maar de gedroogde dadels zijn weer langer houdbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dadels zijn natuurlijke producten (onbewerkt). Gedroogd bevatten ze veel suikers en vezels. Ook wat vitamines en mineralen. Qua voedingswaarde valt dat in het niet bij het overheersende suikergehalte. Een geschikt tussendoortje, mits met mate gebruikt. Geschikt als je het eet ipv. hamburger, chips, worst, kaas. Je moet dadels niet enkel eten voor het voorkomen of behandelen van ziekten of speciaal voor de gezondheid. Het is een onderdeel van gezonde voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dadels smaken heel goed in een salade in kleine stukjes gesneden.
Vegetariers gebruiken dit regelmatig omdat veel vitaminen en vezels bevat.
Alleen de geconfijte dadels zijn niet aan te bevelen omdat ze erg zoet zijn en geen natuurlijke smaak hebben.
Je kan dadels ook gevuld eten met kaas.
Dat is een echte lekkernij.