Hoeveel glazen moet je per dag drinken om resultaat te krijgen voor een betere huid en heel veel afvalstoffen kwijt te kunnen raken in 10 dagen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

anderhalve liter minimaal, maar wel water of thee zonder suiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 grote glazen water per dag. Dit verdelen over heel de dag. Veel achter elkaar drinken, kan schadelijk zijn voor je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acht tot tien glazen per etmaal, zo goed mogelijk verdeeld over dat etmaal. Degenen die zich voor de argumenten interesseren kunnen hieronder verder lezen.

Iedere 24 uur hergebruikt je lichaam de gelijkwaardige hoeveelheid van 40.000 glazen water om de normale lichamelijke functies te kunnen uitvoeren. Dit gebeurt iedere dag van je leven. Binnen dit patroon van de waterhuishouding en het hergebruik, en afhankelijk van omgevingsfactoren, komt het lichaam iedere dag ongeveer 6 tot 10 glazen water tekort. Dit tekort dient iedere dag aangevuld te worden.

Als je denkt anders te zijn en je denkt dat jouw lichaam dit niet nodig heeft, maak je een grote fout. Het lichaam gebruikt tussen de 6 en 8 glazen water voor noodzakelijke functies.

Het lichaam heeft per dag gemiddeld 30 ml water per kilogram lichaamsgewicht nodig – dat komt neer op 8 tot 10 glazen per dag. Water moet de hele dag door gedronken worden in porties van 250 – 500 ml.

Net zoals je ervoor zorgt dat je auto niet zonder benzine komt te staan voordat je gaat tanken, dien je ervoor te zorgen dat je lichaam niet uitdroogt voordat je gaat drinken.

- Water moet voor de maaltijden worden gedronken. Het beste is een half uur voor het eten. Dit zorgt ervoor dat het spijsverteringskanaal wordt voorbereid. Dit geldt vooral voor mensen die lijden aan gastritis (ontsteking van het maagslijmvlies), duodenitis (ontsteking van de twaalfvingerige darm), brandend maagzuur, maagzweren, colitis (ontsteking van de dikke darm), of oprispingen.

- Water moet gedronken worden bij dorst, zelfs wanneer dit tijdens de maaltijd is.

- Water moet gedronken worden tweeënhalf uur na een maaltijd, om het verteringsproces te voltooien en de uitdroging die door het afbreken van voedsel ontstaat, te corrigeren.

- Water moet gedronken worden op de nuchtere maag om de uitdroging die ontstaat tijdens de slaap, te corrigeren.
Water moet worden gedronken voor het trainen, zodat het beschikbaar is voor transpiratie.

- Water moet worden gedronken door iedereen die een moeilijke stoelgang heeft en niet voldoende groente en fruit eet. Twee tot drie glazen water op de nuchtere maag werken uitstekend als laxeermiddel.