Wat kan je allemaal eten als je diaree hebt en zo'n beetje verhongerd?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijf vooral veel drinken, want als je diarree hebt verlies je veel vocht en als je dan niet drinkt droog je uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de vraag is ook wat is de oorzaak van de diarree?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk zoetzure saus

Het beste antwoord

Je kan pap, rijst en bananen eten. En zeker de bananen hebben altijd goed bij mij geholpen!! =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx!

Andere antwoorden (8)

Beschuit werkt goed ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slappe thee drinken en van die kaneelbeschuitjes,ik geloof dat ze langetjes heten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lange vingers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat zijn ze niet,het zijn kaneelbeschuitjes in een lange rechthoekige vorm en ik weet bijna wel zeker dat ze langetjes heten,ze zijn van Verkade.
vloeibare dingen zoals soep!

Sterkte!

Toegevoegd na 51 seconden:
En beschuit werkt inderdaad ook heel goed!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de dokter heeft nochtans gezegt dat fruit en groente (ook soep dus!) niet goed zijn omdat je darmen daar veel moeten uithalen en dat gaat niet want ze zijn kapot vanbinnen door diaree. als ze hersteld zijn gaat dat pas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar heeft de dokter ook gezegd dat soep maar dan creme slecht is? Want dan zou het inderdaad fout zijn. Excuses dan daarvoor.
Het allerbeste dat je kunt doen in geval van diarree en overgeven is gewoon volkoren brood eten met kaas of iets dergelijks.
Veel beter dan geroosterd brood en thee met biscuitjes etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn melkproducten goed dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Josje05: laat ik het, tegen de draad in, helemaal met je eens zijn! +1
@Mitsi: sommige mensen maken te weinig lacatase aan, een enzym om lactose, melksuiker te verteren. Die mensen kunnen melkproducten sowieso beter vermijden, in ieder geval de niet gefermenteerde, zeg maar de niet zure.
Veel ontbijtkoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontbijtkoek laxeert.
Je moet cola drinken dat helpt gelijk tegen diaree het stopt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was dat niet tegen misselijkheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cola werkt tegen buikpijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cola werk voor alles denk ik! (en is lekker ook!)
Eten waar je zin in hebt, op de laxerende dingen na,
Ik zelf zou eerder opknappen van een boterham met kaas dan van een kopje thee met een beschuit.
Kopje lekker gekruide soep, vul je gelijk het vocht wat aan
12 jaar geleden
Geraspte appel met kaneel kan helpen. En verder eet je gewoon zoals altijd, waarbij je alleen de meest laxerende dingen laat staan, zoals uien of wat voor jou extra laxerend werkt. Diarree is in 99 van de 100 gevallen een bacteriële of virale infectie in je maagdarmkanaal die na één of enkele dagen vanzelf weer overgaat bij in acht nemen ven een goede hygiëne. Voldoende drinken, in de vorm van water, thee en vruchtensap, is veel belangrijker dan eten.