Wordt je alleen maar dik van McDonalds? Of zijn er andere dingen die er slecht zijn?

Ik heb een tijd lang best veel bij de McDonalds gegeten, nu doe ik dat niet meer om mijn gezondheid. Ik ben bij lange aan niet dik, ben 15 jaar en ik word eigenlijk ook niet echt dik. Dit is het probleem niet.

Maar ik dacht, is het misschien slecht voor je bloed e.d.? Wat is er allemaal nog meer slecht? Of kan ik als ik mijn mineralen en vitaminen gewoon binnen krijg, zo vaak eten als ik wil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Kimath
12 jaar geleden
Zo vaak eten als je wilt is geen goed idee, veels te veel calorieën. Maakt niet uit wat het is, je kunt niet onbeperkt eten.

Antwoorden (7)

Je krijgt te veel vetten binnen. Een effect hiervan is dat je dik wordt, ook kunnen je bloedvaten dichtslibben wat weer voor veel andere problemen zorgt.

Dus het ligt anders, je wordt niet dik en daarvan krijg je problemen, maar je krijgt ongezonde dingen binnen, en dit geeft problemen EN maakt je dik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijktip: Super Size Me
Docu/film met Amerikaan die exact deze vraag stelde. Hij geeft je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik henb die hezien bij de eerste king size menu spuugde hij het er weer uit :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Documentairemaker Morgan Spurlock onderwierp zichzelf aan een experiment. Gedurende dertig dagen at hij alleen voedsel van McDonald's, drie maaltijden per dag" Leuk experiment hoor, maar iedereen die 3 keer per dag bij McDonald eet staat binnen een week te kotsen. Als je 3 keer per dag in de patatzaak eet, bij de pizzeria, of de visboer, sta je ook na een week te kotsen. Maar daarmee bewijs je niet dat patat, een pizza of vis slecht is. Wat voor zin heeft die documentaire? Ik zie McDonald nergens reclame maken, dat je daar 3 keer per dag moet komen eten.
Er is helemaal niets slechts aan McDonalds voedsel. Het is alleen maar slecht, als je daar iedere dag komt. Gevulde koeken, patatjes, kroketten, pizza's en chips zijn ook niet slecht. Het is alleen maar slecht als je dat spul teveel eet.

McDonalds voedsel wordt alleen maar als "slecht" gezien, omdat er teveel mensen, teveel bij McDonald's komen. Dat is slecht voor je gezondheid, en je wordt er dik van.
Alleen daarom heeft het een slecht imago gekregen.

Als je 1 keer per week, of 1 keer per 14 dagen eens een lekker hamburgertje eet, en datzelfde doet met pizza's en patatjes, dus met mate, is er niets aan de hand.

Als we toevallig de gewoonte hadden, om veel teveel tomaten te eten, dan had iedereen gezegd dat tomaten toch zo slecht zijn. Want reken er maar op dat 20 tomaten op een dag eten, ook niet gezond is. Er is niks slechts aan voedsel; dat we te eenzijdig, te veel, te vaak, en onregelmatig eten, dàt is slecht!

Je geeft zelf al aan, dat je vroeger veel bij McDonalds kwam, en nu niet meer. Dan is er geen enkele reden om je ook maar ergens druk om te maken, vooral omdat je erbij schrijft dat je niet te dik bent. Geniet dus zo nu en dan van een overheerlijke BicMac, maar eet die dingen niet te vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt niet perse dik van Mc Donalds..mijn vriend is het levende bewijs. Hij begon zijn 3 jarig durende werkervaring bij de Mc met een boterham..deze heeft hij weggegooid en nam een hamburger. De 3 jaar daarna heeft hij élke middag en élke avond (5 dagen in de week) Mc donalds gegeten. Hij is zo mager als een lat!

Wel geloof ik dat de vetten en koolhydraten die er in zitten verkeerd zijn, maar een hamburger van de Mc donalds is niet veel erger dan een zelfgemaakte hamburger die je thuis maakt.
Het is denk ik hetzelfde als met drank..gewoon met mate dus ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt redelijk gezond eten bij McDonald's maar de kans dat je keuzes maakt die leiden tot een ongezond voedingspatroon is wel erg groot. Met een eenvoudige hamburger, een flinke salade en een beker melk kom je nog aardig weg qua gezondheid maar met een Big Mac, een kingsize cola en een milkshake zit je al aardig in de richting van je totale dagelijkse behoefte aan calorieën, terwijl er nogal wat aan noodzakelijke voedingsstoffen ontbreken. Met nog eens twee maaltijden per etmaal is je intake daar ruim boven en dat kan alleen maar overgewicht veroorzaken.

Niet alleen de hoeveelheid voedsel maar ook de samenstelling is belangrijk voor je gezondheid. We weten van ontzettend veel voedingsstoffen wat we er minimaal dagelijks, zo niet regelmatig van nodig hebben. Maar we weten niet alles, waardoor het verstandig is om te kijken naar hoe de mensheid er in de loop van de geschiedenis in geslaagd is om gezond te leven. Daar blijkt in ieder geval uit dat geraffineerd voedsel, dat gedurende de afgelopen halve eeuw steeds meer ons hoofdvoedsel is geworden, een desastreuze invloed op onze gezondheid heeft. McDonald's is hoe dan ook een prominent leverancier van 'processed foods', om het maar even in goed Nederlands uit te drukken. Je hoeft er niet per se dik van te worden maar het gebrek aan voedingsstoffen kan zich vroeger of later in allerlei gezondheidsproblemen uiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is McDonalds, niet heel erg slecht, alleen zit behoorlijk veel vet in en dan die sausjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er van af wàt je bij McDonalds eet, hoeveel en hoe vaak. Als je er af en toe eens naar toe gaat en niet overdrijft zal je er niet dik van worden en is het ook niet ongezond.
Ongezond eten kan je overal, niet enkel bij McDonalds. Bij een gewoon restaurant kan je ook een lasagne eten die druipt van het vet, of een dikke steak met vette saus, thuis ten andere ook...
Ik zou dus zeggen, als je het graag lust, laat het je dan af en toe goed smaken bij McDonalds.