Zijn pistachenoten Kanker kankerverwekkend?

Bron: http://www.belg.be/leesmeer.php?x=2869

Nadat ik dit gelezen had. Durf ik niet meer dit te eten. Kan er altijd aflatoxine in zitten? Ik vind ze super lekker maar eet ze al 4 jaar niet meer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het kan er toch altijd in zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Gewoon weer lekker die nootjes gaan eten.

- Het is een bericht uit 2006 (5 jaar geleden!)
- Het betrof hier één partij die wat teveel aflatoxine bevatte. De andere partijen dus niet!
- Ook als je van de partij noten had gegeten, die niet "goed" was, zou je er pas last van hebben gekregen als je er geregeld 10 kilo van op een dag zou eten.

Maak je dus niet ongerust!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2003 precies hetzelfde verhaal, maar dan met de nootjes die bij de Lidle verkocht werden.
+

Andere antwoorden (2)

Dit is een artikel uit 2006. Ik geloof niet dat deze noten nu nog in de schappen liggen! Het gaat ook niet om de noten maar om de schimmel,die kankervewekkend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Moest je van deze nootjes reeds gegeten hebben, hoef je niet te panikeren. Bij het overdreven veel eten van deze noten (en dus ook de aflaxotine) , en bij herhaaldelijk veelvuldig gebruik, kan men pas gezondheidsproblemen ondervinden. Leverkanker is hier dan één van de mogelijke gevolgen, waardoor dus mensen met hepatitis meer gevoelig zijn.

Aldi laat nog weten dat met alle andere pistachenoten geen enkel probleem is."

rechtstreekse quote uit jou bron.
Het geldt overigens voor bijna alle voedsel; te veel is niet goed, en vaak kankerverwekkend. Zo las ik een keer een artikel dat kaarsenwalm kankerverwekkend is, maar dit is slechts van toepassing als je de hoeveelheid kaarsen uit een grote RK kerk in je eigen woonkamer zet, zorgt dat er nooit eentje uitgaat, je huis niet verlaat, en daar vervolgens ook gaat slapen.