Als je jezelf ga wegen met dikke zachte sokken, daarover een paar dikke meeverende wintersloffen weeg je dan MINDER of MEER als op blote voeten?

En weeg je 's ochtends meer dan 's avonds?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (5)

's Ochtends weeg je minder dan 's avonds. 's Avonds heb je gegeten en gedronken en dat doe je meestal 's nachts niet.
Die dikke sokken en wintersloffen maken je ook wat zwaarder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die sokken zal niet uitmaken denk ik. 's morgens weeg je minder dan's avonds. Dat komt o.a. omdat je 's nachts veel vocht kwijtraakt door het zweten, dat doe je overdag ook maar dan vul je aan door te drinken
12 jaar geleden
Met die sokken voel je je wel lichter maar wordt je alleen maar zwaarder....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weeg je meer, want die sloffen en sokken, hoe zacht ook, leggen ook (iets) gewicht in de schaal - letterlijk.
Zolang je hele lichaam met alles wat er aan en op zit op die weegschaal staat, rijg je het volle gewicht te zien. De sloffen en sokken drukken je niet omhoog ofzo, en wegen gewoon hetzelfde als wanneer je ze in je hand houdt of op je hoofd legt.

Vaak wegen we 's morgens iets meer dan 's avonds - tenzij je 's middags altijd naar het toilet gaat voor een (eenmaal daagse) grote boodschap en die 's morgens nog gewoon met je mee torst. Als je wilt weten hoeveel je weegt, kun je je het best over langere tijd elke dag op het zelfde tijdstip wegen. Het verschil is belangrijker dan het exacte gewicht - dat over de hele dag hooguit een paar ons schommelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verende eigenschappen van de sokken en de sloffen doen er niet toe. Een weegschaal meet gewicht, niet veerkracht. En die sokken en sloffen hebben ook gewicht, dus je zult zwaarder wegen.

Of je 's ochtends of 's avonds zwaarder weegt, hangt ervanaf of je je weegt voor of nadat je gescheten hebt (daarna ben je wat lichter, omdat je immers een pondje of zo kwijt bent). Het tijdstip zelf doet er niet zoveel toe, als je het maar op een vast tijdstip van de dag doet. 's Ochtends gelijk als je uit bed bent is wel het handigst, omdat je dan nog niets hebt gedaan wat je gewicht beïnvloedt (eten, drinken, toilet).