Veel Etende mensen dun, weinig etende mensen dik..

Ik weet dat het ook aan je bouw licht of je wat breeder bent of niet.

Mijn vriendin eet echt veel te veel en is hartstikke dun.
Ik eet véél minder en blijf toch altijd een buikje houden.

Hoe komt dit? Zij slaat toch ook allemaal vet op? En hoe kan het, als ik zo weinig eet, dat ik toch meer vet heb?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ter antwoord op Gerben;

Zij zit op paardrijden, dat doet ze vaak, eet heel veel zoals patat, snoep en mag zelf kiezen wat ze in de avond eet enz..

Ik zit op dansen, 1x peer week, wij hebben 2x per maand patat of pizza, wij hebben nooit snoep thuis (ook geen behoefte aan) en heel af entoe koek ,

Toegevoegd na 14 minuten:
Mijn dag;

In de ochtend:
0/1 broodjes.
Middag:
1/2Koekjes
0 broodjes
Als ik thuis kom van school:
0/1 broodjes

Avond:
Gewoon avond eten 1, 1,5 bordje.
Geen toet/vla of yoghurt/fruit.

Lijkt me aan de lage kant ? We hebben geen snoep thuis dus dat eet ik alleen op verjaardagen..

Toegevoegd na 19 uur:
In een weekend/ vakantie eet ik 2 tot 3 broodjes op een dag, gewoon 1 of 1,5 bordje avond eten en een toetje. Bijna altijd geen koek en geen snoep.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jij zegt dat er veel mensen zijn die veel eten dun zijn, en andersom ook. Maar er zijn toch altijd nog meer mensen die te dik zijn omdat ze ech te veel eten en/of te weinig bewegen. Je lichaamsbouw is voor een groot deel genetisch bepaald, dat betekent alleen niet dat je er zelf geen invloed in hebt. Het is nou eenmaal zo dat de een meer vet opslaat bij de buik, de ander bij de heupen etc. Dat valt helaas Joey te veranderen, je moet het accepteren. De leeftijd/geslacht,inspanning en stofwisseling spelen allemaal een rol bij de hoeveelheid eten die je nodig hebt. Je kan trouwens Ook aankomen van te weinig eten, je lichaam is dan gewend aan te weinig eten en houdt voor de zekerheid het eten vast, omdat hij niet weet wanneer die weer wat krijgt. Het belangrijkste is dat jij je lichaam accepteert zoals die is, leef gezond en zorg goed voor je lijf. Ga je ook niet steeds vergelijken met anderen, dat heeft geen zin. Jij hebt één lichaam gekregen en daar zul je het mee moeten doen! Toegevoegd na 3 minuten: Er staat ergens Joey in mijn antwoord, dat moet zijn :niet. Tja. Soms is een snelwoodenboek op je mobiel niet erg handig. :)

Het antwoord is complex, maar ligt deels aan aanleg van je (voor) ouders, en deels aan je metaboliek, misschien is je vriendin ook actiever dan jij, misschien beweegt ze meer, en misschien eet zij juist weer iets wat jij niet eet. Niet alleen vetten, maar ook suikers en eiwitten, kunnen het gevolg zijn van dik worden. Er zijn helaas mensen die alles kunnen eten en zij die van een hap lucht al een kilo kunnen aankomen. Het verbeteren van je metaboliek is dan ook de eerst stap. Als je over de hele dag te weinig eet, gaat je je lichaam in spaarmode en wil zoveel mogelijk vet opslaan. Iemand met een gezonde verbranding zorgt dat ie de hele dag voldoende eet.

Het zou kunnen zijn dat je vriendin een te snel werkende en jij een te langzaam werkende schildklier hebt

Zo iets heb ik ook , ik kan zoveel eten als ik wil en ik kom echt helemaal niks aan ! Het zit bij ons in de familie , al mijn tantes ( van mijn moeders kant ) hebben Een te snel werkende schildklier , dus het zit er dik in dat ik dat ook heb

Met die lengte en gewicht dat je noemt ben je volgfens mij niet te zwaar. En ja sommige lichaamsdelen blijven zwaarder, wat je ook doet. En verder denk ik dat je gewoon te weinig eet,nauwelijks ontbijt en geen lunch, dat is ook niet gezond

Als je op hetzelfde gewicht blijft verbrandt je net zoveel energieleverende voedingsstoffen als je verbrandt. Eet je veel dan heb je een snelle, hard werkende stofwisseling en eet je weinig dan is je stofwisseling traag. Door veel aan lichaamsbeweging te doen kun je je stofwisseling versnellen en door veel te weinig te eten vertraagt de stofwisseling. Dat laatste heeft als effect dat ingenomen calorieën eerder in vet worden omgezet dan verbrand. Toegevoegd na 11 uur: '...verbrandt je net zoveel energieleverende voedingsstoffen als je EET' moet de eerste zin natuurlijk zijn.

Ik sluit me aan bij de andere reacties. De één heeft een snellere stofwisseling dan de ander en een andere bouw. Het lijkt mij trouwens dat je te weinig eet... Als je te weinig eet, kun je ook aankomen als je meer gaat eten - en het dan meestal opslaan op de probleemzones, zoals je buik - omdat je lichaam het dan meteen opslaat. Van brood, fruit, groente, aardappels of pasta kom je niet aan.

Het leven is niet eerlijk, want erfelijke factoren spelen een grote rol bij je gewicht. Onlangs meldden wetenschappers dat obesitas (bijvoorbeeld) en overgewicht, voornameloijk erfelijk bepaald is. De een verand sneller, heeft een kleinere maag of de overdracht tussen eten en het signaal dat je vol zit (in je hesrenen) kan trager zijn. In dit geval ziet het er naar uit dat de stofwisseling van je vriendin sneller is dan die van jou. Je kunt je verbranding wat opvoeren door veel te sporten. BTW, mannen verbranden sneller vet dan vrouwen.

Bronnen:
http://weet.wikidot.com/obesitas-wat-kun-j...

Iedereen heeft weer een ander lichaam. De één heeft een snellere stofwisseling dan de ander. Als ik jou was , zou ik proberen je er niet te druk over te maken en jezelf niet te veel gaan vergelijken met anderen. Persoonlijk vind ik dat je wel erg weinig eet, wat er juist (hoe gek dat ook klinkt) voor kan zorgen dat je niet afvalt, eerder aankomt. Ik heb dit bij mezelf ook gemerkt. Als ik meer eet, val ik eerder af. Waarschijnlijk omdat je verbranding sneller gaat werken. Dat betekent niet dat je je elke dag moet gaan volproppen natuurlijk, maar weinig eten werkt averechts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100