Tegen welke ziekte helpt een pompoen ?

helpt het tegen hart- en vaatziekten?
En welke vitaminen en mineralen zitten erin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Ze zijn werkelijk heel erg gezond en worden gebruikt bij veel ziektes zoals nier, prostaat of gal problemen.

Ze helpen ook lintwormen en andere soorten te verwijderen uit onze darmen wanneer die geïnfecteerd zijn. Pompoenzaadjes zijn ook rijk in proteïne, potassium, magnesium, zink, ijzer, koper en alle essentiële vet zuren.

Hart- en vaatziekten staan er niet bij, maar alles wat gezond is, is goed voor hart.

Ga trouwens niet zelf dokter spelen door te denken dat een pompoen wel je prostaat kan genezen, hoor !!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Pompoenen worden van oudsher in de volksgeneeskunde gebruikt. Het felgele vruchtvlees van de meeste winterpompoenen is zeer rijk aan caroteen, een stof die ons lichaam in de Vitamine A kan omzetten. Deze vitamine is onder andere van invloed op de snelheid waarmee onze ogen zich kunnen aanpassen aan schemerlicht. In de oude Engelse kruidenboeken wordt al bevolen om kinderen met oogafwijkingen gekookte, fijngemalen winterpompoen te laten eten.

http://www.rudolfdewit.com/pompoen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pompoenen zijn rijk aan het antioxidant 'alfacaroteen'.
Mensen met veel alfacaroteen in hun bloed, hebben 39 procent minder kans vroegtijdig dood te gaan, aan welke ziekte dan ook. Ook hebben ze minder kans op kanker én hart- en vaatziekten.

En wat betreft de vitaminen, bevatten pompoenen vitamine B2, vitamine C, vitamine, A en vitamine E.
En de mineralen fosfor, silicium en zink.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diabetes of anorexia.