Hoe wordt het aantal calorieën bepaald?

wat in voedsel zit, dus NiEt hoeveel er bij beweeging verbrand wordt! maar hoe veel calorieën er in voedsel zitten, er staat namelijk altijd per ...g ...kilocalorieën maar hoe weten ze dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door iets daadwerkelijk te verbranden en dan kijken hoe lang dat duurt. Daarna wordt er een berekening uitgevoerd met de massa en tijd en zo krijg je dat getal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat lijkt me niet want verbranding in het lichaam gaat heel anders..

Andere antwoorden (1)

Door een simpele optelsom. Eiwitten en koolhydraten leveren 4, vetten 9 en alcohol 7 kilocalorieën per gram. Andersoortige voedingsstoffen leveren geen calorieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hoe weten ze dat koolhydraten 4 kc leveren, vetter 9 enzo???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ooit herhaaldelijk in een laboratorium bepaald door middel van verbranding van gecontroleerde hoeveelheden van die stoffen en het meten van de warmte die dat oplevert. Als die waarden eenmaal bekend zijn, en dat was je vraag, dan kun je gewoon uitgaan van die gegeven waarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar gaan ze het dan serieus verbranden!! dat had ik nooit verwacht!! o.O maar bedankt voor het antwoord