Ik wil heeeeel graag afvallen!!maar heb steeds eetbuien!!wie heeft tips hoe ik van die eetbuien afkom??Please help!!:(

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga bewegen. Ga een eind wandelen, touwtjespringen of met de hond om als je die eetneiging op voelt komen. Volhouden Er zit een golfbeweging in die plotselinge behoeftes aan eten. Het zwelt aan en zakt weer af. Als je sterk genoeg bent om je eetneiging te weerstaan, zul je zien dat de intensiteit van de ‘golven’ afneemt. Zoek afleiding Bel een vriendin, ga in bad, pak een boek, zet je favoriete cd op. Pak een gezond alternatief. Een lekker stuk fruit. Of drink een groot glas water. De eetbui vlakt dan af. Confrontatie. Stel jezelf vragen als: heb ik écht honger? Is het gezond voor me deze snack te eten? Is dit waar ik echt trek in heb? Wat gebeurt er als ik het níet neem? Een persoonlijke strategie. Als je eenmaal een strategie hebt waarmee je jouw eetverleidingen kunt onderdrukken, schrijf deze dan op. De eerste de beste keer dat je ‘s avonds laat aan de frituurpan of koelkast denkt, kijk dan eerst op je lijstje. Hang het op een 'strategische' plaats op. Succes!!

Bronnen:
http://www.tipsbijafvallen.nl/eetbuien.php

Zet je eetbuien om in iets positiefs zoals bewegen. Dus als je weer een eetbui voelt opkomen ga je hardlopen in plaats van eten.

Eetbuien duiden op een onbalans, het leven gaat niet zoals je zou willen. Meditatie kan helpen om meer in evenwicht te komen.

Neem als je een eetbui hebt een groot glas water. Daarna zal je veel sneller vol zitten en je krijgt ook nog extra vocht binnen.

Gok ik goed dat je een jonge vrouw bent? Nog in de puberteit? En je hebt psychische problemen waardoor je vorige week bijna werd opgenomen? http://www.goeievraag.nl/vraag/depressief-dwang-genomen.162469 Je bent geobsedeerd genoeg met afvallen dat je exact hebt uitgezocht hoeveel calorieën je moet verbranden om een kilo af te vallen? http://www.goeievraag.nl/vraag/calorieen-kg.164277 Ik vermoed zomaar dat je vreetbuien hebt omdat je véél te weinig eet, en je lichaam op een gegeven moment toch de broodnodige brandstof eist. Als je gezonder (dus ook méér) gaat eten zou je zomaar veel minder vreetbuien kunnen krijgen. Al lijkt (als ik het bij het rechte eind heb) professionele begeleiding me ook geen overbodige luxe.

veel sporten, gezond eten (fruit, groenten), met vrienden praten, buiten komen, ...

als ik SuzyQ hierboven mag geloven dan zou ik je aanraden er een gewoonte van te maken om goed en stevig te ontbijten. Misschien denk je dat je daar dik van wordt maar dat is niet zo. Als je niet goed ontbijt kan je lichaam ook niet goed opgang komen, je hele spijsvertering en energiesysteem blijft dan een beetje in de standby mode. En verbrand je dus ook minder calorieën. Daarnaast heb je weinig energie en wordt je humeurig. Na verloop van tijd krijg je eetbuien omdat je lichaam het tekort aan voedsel wil compenseren. Wil je de eetbuien voor zijn? Ontbijt dan stevig, op zijn minst een paar boterhammen, een glas sap/melk/drink yoghurt en een stukje fruit. Al deze zaken kunnen absoluut geen kwaad voor je gewicht en zijn goed voor gezondheid. Daarnaast wie wil er nu zo dun zijn als een plankje en daarnaast er ook nog eens niet goed verzorgd uitzien omdat je geen voedingsstoffen binnen krijgt die je haar, huid etc voeden. Als je eenmaal de gewoonte hebt aangeleerd goed te ontbijten zal je een keer moeten gaan luisteren naar wat je lichaam je zegt. Vreetbuien zijn een bepaald signaal. Als je goed ontbijt zal je na verloop van een aantal uren weer zin krijgen om iets te eten. Lunchtijd. Je lichaam heeft regelmaat nodig, breng je die regelmaat aan dan gaat je lichaam tussendoor ook minder protesteren. Als je wilt afvallen raad ik je aan gewoon genoeg te eten en het afvallen te doen via sporten. Maar, als je niet genoeg eet om je lichaam te voeden en je spieren te helpen herstellen na het sporten, dan moet je eerst je eet patroon op orde krijgen. Super veel sporten terwijl je weinig eet zal je lichaam ook aantasten na verloop van tijd. Als je lichaam geen voedingsstoffen voor je spieren heeft duurt het herstel van je lichaam langer na sporten en kan je je spieren schaden.

Eet zo weinig mogelijk suiker en gesuikerde producten! Gewone suiker verteert veel te snel en geeft je een suikerdip. Dat komt door een te snelle stijging en daardoor te verre daling van je bloedsuikergehalte. Door deze suikerdip krijg je eetbuien en steeds meer zin in zoet.

Lees dit boek: Uit de ban van eetbuien. Staat vol goeie tips.

lees het boek dromen, durven, doen een echte aanrader voor iedereen die iets wilt veranderen, je het kan het boek echt overal toepassen, het heeft mij over mn drempels gesleept en ik sta nu veel positiever in het leven, en zie overal mogelijkheden, en er staan tips in over hoe je goede voornemens echt kunt doorzetten en volhouden! als je wilt afvallen een echte aanrader, want dat vereist doorzettingsvermogen! succes en geloof in jezelf!

Ten eerste zul je je moeten afvragen wat de eetbuien veroorzaakt. Is het omdat je HONGER hebt, dan zul je moeten zorgen dat je een gezond eetpatroon ontwikkelt, bijvoorbeeld met behulp van een diëtist. Als je goed eet, heb je geen honger, en met een goed eetpatroon kun je ook afvallen - _als_ dat al nodig is. Heb je eetbuien omdat je bijvoorbeeld emoties wegeet, dan zul je daar anders mee moeten leren omgaan. Elke keer dat het je overvalt, éérst opschrijven hoe je je voelt. Voel je je alleen? Verdrietig? Anderszins vervelend? Als je dat genoteerd hebt, vraag je dan eens af: helpt het als ik nu ga vreten? Of zal ik me daarna alleen maar nog ellendiger voelen? Kan ik misschien iets anders doen dan gaan eten? Als het probleem in het emotie-eten zit, kun je ook hulp zoeken om daarmee om te leren gaan.

Het kan helpen om per dag op te schrijven wat je eet, waar dit plaatsvindt, met wie en hoe je je daarbij voelt. Je krijgt daarbij inzicht in wat je 'zwakke momenten' zijn, vindt het bijv. plaats als je alleen thuis bent of als je verdrietig bent? Er zijn ook diverse zelfhulpboeken voor mensen met eetbuien, zoals het boek "uit de ban van eetbuien" van Joanne Kortink. Je zou ook hulp aan een psycholoog kunnen vragen als er sprake is van achterliggende problematiek. Met cognitieve gedragstherapie kun je mooie resultaten behalen. Succes!

Bronnen:
www.emotie-eten.nl/

Tip van een snoeperd: Zorg dat je het dikmakende vreetwerk niet in huis haalt. Ga boodschappen doen en haal alleen gezonde dingen in huis. Eet eerst goed voordat je gaat shoppen, dan kom je ook niet in de verleiding. Plak op je koelkast een oude foto van jezelf toen je nog lekker slank was. Drink ook goed water en probeer appelcider azijn (troebele variant) 2 eetlepels in een glas water 1 of 2x per dag. Dit helpt ook om af te vallen. Ben hier zelf ook mee bezig, ik ga vaker wandelen ipv met de auto. Geloof me het helpt echt, ben 5 kilo al kwijt! Succes :-)

Bronnen:
Eigen ervaring

prima tip van het antwoord hiervoor van de snoeperd. Nog een aanvulling. Kijk welke beweging je leuk vind. Vind je wandelen leuk of fietsen. Of hou van dansen b.v. streetdance of hiphop. Ga dan op les en zorg dat je je daar helemaal in verdiept. Elke keer dat je beter gaat dansen vind je het steeds leuker worden. Je valt af als een tierelier. Ik heb ook geleerd het leuk te vinden haha en ik ben 57 jaar en kan het beter dan sommige kuikens. maar omdat ik t zo intensief doe heb ik erna een suikerbehoefte. Dat los ik op door wey in een glas water te doen. En binnen een kwartier is de behoeft verdwenen. Ook ben ik gek op zoet in de thee en koffie. Dat los ik op door stevia te gebruiken. Want suiker is moordend voor je lijn voor je tanden en voor nog veel meer dingen is het slecht. En dan af en toe lekker een gebakje als beloning. Dofa

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100