Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Magere kwark voor het slapen ook goed als je niet sport ?

Want ik lees overal dat het goed is voor spieropbouw of herstel.
maar ik doe niet zoveel en is het dan ook goed om kwark te eten voor het slapen want ik 's avonds nog wel wat honger

ik ga trouwens dinsdag beginnen met fitnissen 1x in de week
en opbouwen naar vaker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kwark bevat veel proteine en dat is goed voor spierherstel/opbouw. Ook als je niet veel sport gebruik je je spieren, dus 's avonds kwark eten kan sowieso geen kwaad. Maar doe het liever een uurtje of twee voor je gaat slapen.

Overigens kun je beter 2 a 3 keer in de week gaan fitnessen. 1 Keer in de week is te weinig om spier of conditie opbouw te bewerkstelligen, je zult dan nauwelijk opbouw hebben terwijl dat bij 3 keer in de week een heel stuk makkelijker gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ziek geweest dus moet rustig opbouwen met 1x in de week en uitbouwen naar vaker in de week
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de dokter dat adviseert kun je je natuurlijk beter aan 1 keer in de week houden.
Magere kwark is ook goed als je niet sport.

Het bevat weinig vet.
Het is beter dan yoghurt vanwege het hoge eiwitgehalte.
Eiwitten functioneren als bouwstof voor je lichaam.
Verder heeft kwark een relatief lage calorische waarde.

En als je toch sport: door de eiwitten herstellen je spieren na intensief gebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder training bouw je geen spiermassa op maar worden ingenomen eiwitten als brandstof gebruikt en een overschot opgeslagen als vet. Op zich kan het geen kwaad om een wat groter percentage van je calorieën uit eiwitten te laten bestaan maar ga je trainen dan heb je er zeker profijt van. Wanneer je precies je eiwitten eet maakt weinig uit, tenzij aan topsport doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding