Magere kwark voor het slapen ook goed als je niet sport ?

Want ik lees overal dat het goed is voor spieropbouw of herstel.
maar ik doe niet zoveel en is het dan ook goed om kwark te eten voor het slapen want ik 's avonds nog wel wat honger

ik ga trouwens dinsdag beginnen met fitnissen 1x in de week
en opbouwen naar vaker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (3)

Kwark bevat veel proteine en dat is goed voor spierherstel/opbouw. Ook als je niet veel sport gebruik je je spieren, dus 's avonds kwark eten kan sowieso geen kwaad. Maar doe het liever een uurtje of twee voor je gaat slapen.

Overigens kun je beter 2 a 3 keer in de week gaan fitnessen. 1 Keer in de week is te weinig om spier of conditie opbouw te bewerkstelligen, je zult dan nauwelijk opbouw hebben terwijl dat bij 3 keer in de week een heel stuk makkelijker gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ziek geweest dus moet rustig opbouwen met 1x in de week en uitbouwen naar vaker in de week
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de dokter dat adviseert kun je je natuurlijk beter aan 1 keer in de week houden.
Magere kwark is ook goed als je niet sport.

Het bevat weinig vet.
Het is beter dan yoghurt vanwege het hoge eiwitgehalte.
Eiwitten functioneren als bouwstof voor je lichaam.
Verder heeft kwark een relatief lage calorische waarde.

En als je toch sport: door de eiwitten herstellen je spieren na intensief gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder training bouw je geen spiermassa op maar worden ingenomen eiwitten als brandstof gebruikt en een overschot opgeslagen als vet. Op zich kan het geen kwaad om een wat groter percentage van je calorieën uit eiwitten te laten bestaan maar ga je trainen dan heb je er zeker profijt van. Wanneer je precies je eiwitten eet maakt weinig uit, tenzij aan topsport doet.