Als ik heet eet, krijg ik altijd de hik!

Waar zou het aan liggen?
(bv. het het van een hete peper)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft dat niks met het heette eten te maken. . .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer als je snel eet.

Antwoorden (2)

Gewoon reactie op bepaalde stoffen in de pepers.
Ik zit altijd met een lopende neus als ik heet eet (maar dat heb ik er wel voor over) anderen gaan zweten, jij krijgt de hik.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kunnen inderdaad reacties zijn op stoffen, maar de hik kun je daar niet van krijgen.
Het lijkt mij niet dat het aan het hete ligt. Volgens mij is het heel simpel:
Je eet iets heets. Dan doe je je mond vaak een beetje open om het af te koelen (niet van warmte, maar om de hete smaak te compenseren). Je neemt vaak een beetje lucht bij een hap mee. Door de scherpte neem je nog meer lucht mee.
Dit slik je door en -hik-! De ingeslikte lucht moet er weer uit. Dit gebeurt vaak als je snel eet, maar ook als je veel lucht inslikt. Het happen van lucht merk je eigenlijk niet. Het gaat automatisch. Wat ik beschrijf is ook erg overdreven (happen...).