Waarom heb ik om de paar uur vreselijk honger?

Sinds ik aan krachttraining doe ben ik veel, veel meer en gezonder gaan eten... maar sinds ik dat doe krijg ik ontzettend veel honger om de paar uur!
het is ontzettend irritant, vooral tijdens school.

PS: Ik ben 14 jaar.

Toegevoegd na 9 minuten:
PPS: Heb net 3 eieren gegeten maar ik heb NOG steeds een vreselijke honger...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Als je serieus aan het trainen bent en je wilt 'gainen' dan zal je ook veel moeten eten, bodybuilders eten wel 6x per dag grote hoeveelheden.

Je moet goed naar je lichaam luisteren, hongergevoel is geen aanrader omdat je lichaam op een gegeven moment ook een gedeelte van je spiermassa gaat verbranden en dat kan niet de bedoeling zijn als je aan krachttraining doet. Gewoon goed blijven eten, veel eiwitten, gezonde vetten, niet te veel suikers en koolhydraten en het komt goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat je spiermassa groter is verbrand je meer en heb je meer behoefte aan calorieën, maar ik raad het je af om nu al krachttraining te doen, ik zou wachten tot je spieren volgroeid zijn (op je 18e) want anders is er een kans dat je spieren niet groot genoeg groeien en dat je uiteindelijk kleinere spieren overhoudt dan dat je zou hebben zonder de krachttraining.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus je bedoelt dat mijn spieren kleiner zullen worden ook al train ik door verder dan mijn 18e jaar? ik snap het niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hij bedoeld dat bijvoorbeeld je hamstrings in je benen niet langer worden maar je bot groeit wel door en dan groei je scheef en krijg je veel lichamelijke klachten ook is het zo dat je veel litteken weefsel op je spieren krijgt als je heel jong bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
^Precies
Je hebt gewoon doorlopend behoefte aan iets te eten. Onder schooltijd kan dat gemakkelijk een mueslireep zijn. Die zijn er in diverse smaken. Of fruit. Hoeft geen probleem te zijn.

Moet je kijken wat je lichaam nodig heeft door jouw pittige sporten. Je verbruikt ook veel immers.

Doe je het wel verantwoord? Er hebben al vaker vragen over sportschool en krachttrainingen hier gestaan en dan is toch 18 pas een goede leeftijd daarvoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk doe ik het verantwoord, veel mensen denken dat ik helemaal niets weet en dat ik verkeerd train, maar ik zie dat de meeste mensen in de sportschool waar ik naar ga het juist verkeerd doen...
Waarschijnlijk koolhydraten verslaving.