Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ontlasting een paar dagen uitstellen of bijv. maar eens per dag?

En met welke voedingsmiddelen kun je dat het beste bereiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Etenswaren die de darmwerking vertragen zijn bijvoorbeeld vlees, melkproducten, witbrood en andere witmeelproducten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Ik gebruikte zelf veel eiwit shakes na het sporten en dan duurde dat in het begin altijd weer een paar dagen voor ik mijn normale stoelgang terug had. Je lichaam went er wel aan als je het vaker gebruikt dus na verloop van tijd werkt het niet meer remmend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 tot 3 keer je eigen gewicht in grammen per dag. Dus weeg je bv 80kg dan mag je 3 keer 80 gram = 240 gram per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geldt in alle omstandigheden. Al bevorderd veel beweging je stoelgang wel meer dan als je minder beweegt.

Andere antwoorden (4)

Norit is daar een mooi goedje voor. Het maakt je poep wel steen en steen hard omdat je het zolang inhoudt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal per mens verschillen maar ik ga veel minder na het eten van witbrood en/of een hard gekookt ei.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet dat ik weet maar als ik in de vakantie eens een hardgekookt ei of witbrood eet is de boel een dag lang verstopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je weinig drinkt ga je ook minder vaak, drinken bevorderd ook je darmwerking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je vocht nodig hebt snap ik maar drink dan geen water, bier of koffie want koffie werkt ook nog eens op je darmen. Misschien is melk een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel succes en plezier ermee.
Erg vezelarm eten en niet bewegen,helpt je een eind de goede(?) richting op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer een een flinke overdosis yakult bijv 2 flesje per dag gedurende 3 dagen
en de rest gewoon baat het niet schaadt ook niet
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding