Ik wordt steeds dikker hoe kan dit eet altijd hetzelfde?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zwaarder of lichter worden en op gewicht blijven is altijd een kwestie van energiebalans. Als je meer inneemt dan dat je verbrandt word je zwaarder, domweg omdat je het overschot aan ingenomen energie opslaat in lichaamsvet. Omgekeerd kun je alleen maar afvallen als je minder inneemt dan je verbrandt. Maak niet de fout om je lichaam op de spaarbrander te zetten. De neiging is begrijpelijk om veel minder te eten dan je gewend bent, om geen vet meer op te slaan maar je lichaam past zich aan door de stofwisseling op een laag pitje te zetten, waardoor die energiebalans in zijn geheel op een lager niveau terechtkomt: minder inname -> minder verbranding -> meer vetopslag. Oftewel, het lichaam heeft bij minder toevoer meer de neiging om reserves te kweken als reactie op de schaarste. De oplossing? In ieder geval niet overdrijven met beperking van de calorie-inname, maar natuurlijk wel minder inname dan wat je verbrandt. Minder koolhydraten, terwijl het eiwit- en vetgehalte in je voeding op peil blijft en eventueel wat meer eiwitten helpt om de verbranding op peil te houden en op een makkelijker manier minder calorieën naar binnen te werken dan je nodig hebt om te verbranden. Netto resultaat is verbranding van lichaamsvet, dus afvallen. Het vereist een omslag in gedrag en denken. Op zich vind ik het geen enkel probleem om mijn honger te stillen met eiwitrijke en koolhydraatarme dingen als eieren, noten, kaas, worst, roomyoghurt en avocado. Daar hou ik mijn gewicht goed mee op peil. Maar zet je een schaal chocolade paaseitjes voor me op tafel of bureau dan is de verleiding groot om er toch eentje te nemen. Een uur later ben ik me er absoluut niet van bewust dat ik er een stuk of tien, vijftien verder ben. Alleen tellen van de leeggegeten verpakkingen onthult de ontnuchterende waarheid. Ik moet dus gewoon niet aan dat eerste paaseitje beginnen door bij voorkeur die schaal niet op tafel te zetten. Toegegeven, het is verslavingsgedrag...

Ale je echt altijd hetzelfde bedoelt, eet je te eenzijdig, dat schijnt ook niet goed te zijn voor een goed gewicht

Voor mannen en vrouwen geldt een maximum aantal calorieën per dag van ongeveer 2000, resp. 2500. Als je meer eet en drinkt dan dat aantal en niet genoeg beweegt, kom je aan. Één snee brood met margarine per dag meer is 100 kcal. In een jaar tijd geeft dat 3 kg meer gewicht! Mijn ervaring (bij een Gewichtsconsulente) is dat goed letten op de calorieën helpt, samen met goed waterdrinken en bewegen.

Als je er een gezonde levenstijl op nahoudt, en je eet zeer gevarieerd (schijf van 5), en je beweegt minimaal 30 minuten per dag, of meer, dat je zelfs een uurtje aan het sporten bent, zou je je kunnen afvragen, of er geen andere onderliggende problemen zijn, zoals bijvoorbeeld een traag werkende schildklier, maar zelfs dat kan je nog enigzins "bestrijden". Eet dus zo gevarieerd mogelijk, en beweeg voldoende, snoep weinig en beperk de suiker inname. Als je dus letterlijk "altijd hetzelfde" eet, is dit niet de juiste manier, en hiervan kan je wel degelijk aankomen. Hier vind je wat info, over een ongezonde levensstijl, en een gezonde. Succes! http://www.healthylives.nl/nieuws/voeding/20081/november1/Merendeel-Nederlanders-leeft-ongezond http://www.gezond-vitaal.nl/

als je altijd hetzelfde eet en altijd te veel wordt je logischerwijs dikker. als je OOIT niet dikker werd en nu wel dan heb je (helaas) vast last van het feit dat je naarmate je ouder wordt toch met iets minder calorieën toekunt Die 2500 kcal per dag is een algemene richtlijn. En, het gaat uiteindelijk heel gestaag. Ik las ooit ergens dat als je elke dag 1 ijsje eet (wat is dat nou) bovenop je normale voeding dat je dan per jaar 5 kg aankomt. De balans is dus redelijk kritisch O ja, en werkt ook nog in je nadeel. die 2500 kcal was voor een normaal gewicht. Bij overgewicht heb je nog maar 2200 kcal nodig en bij ondergewicht 2800 kcal. Maw naarmate je dikker wordt wordt je steeds makkelijker dikker (helaas). Ben je gewoon op gewicht en eet je elke dag 2500 gebeurt er niks, wordt je iets te dik ga je er vervolgens nog van aankomen

u kunt misschien vocht vasthouden of diabeet zijn misschien dat u dat kunt laten onderzoeken door u huisarts

Aan je foto/profiel te zien : de leeftijd. Hoe ouder je wordt, hoe minder calorieën je nu eenmaal nodig hebt. Het sterkst merk je dan na je veertigste en na je zestigste ; dat zijn echt moment dat je 'een stappie terug' moet : OF meer bewegen, OF minder eten. Helaas krijg je niet minder trek. Je zult je er dus of mee moeten verzoenen dat je niet meer zo slank bent als op je twintigste / veertigste, of toch wat minderen met de inname danwel meer bewegen. Toch kan het - zeker als de gewichtstoename snel is en je ook andere klachten hebt - geen kwaad een keer bij de huisarts langs te gaan. Er zijn namelijk wel wat ziektes waarbij gewichtstoename kan plaatsvinden - al moet je je in de regel meer zorgen maken als je heel erg afvalt zonder dat je minder bent gaan eten.

Marleen heeft helemaal gelijk .Maar ... je wordt dikker als je meer calorieen tot je neemt dan je verbrandt .Alleen met 'n ijzeren discipline blijf je slank .Waar hou je meer van , van je maag of je uiterlijk ?

laat bij een bloedonderzoek naast de suiker eens de schildklierwaarden en de Vitamine-D waarde testen, dit kan er mee te maken hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100