Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een mens geen chronische tekorten van mineralen en anti oxidanten krijgen met de huidige kweekvorm van voeding?

Zo ja ben je dan "verplicht" om extra pillen te slikken?

Toegevoegd na 9 uur:
Ik weet wel dat wanneer je gevarieerd eet je genoeg binnen krijgt maar het gaat specifiek om het kweken hiervan. Dus groenten die ze op tempex laten groeien e.d. Door tekorten van oxidanten mineralen ontstaan veel auto immuunziekten en kanker. Dit is een groot westers probleem. Ik hoop mijn vraag iets duidelijker geformuleerd is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
841

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik denk het niet,bij twijfel kan je altijd overschakelen op bio-voeding.Als je voldoende rauwkost eet moet je zeker geen pillen bijslikken.
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Extra vitamines slikken die je niet nodig hebt kan schadelijk zijn .Doe hier de test.
http://www.gezondheidsplein.nl/discussiepunt/84/Neem-jij-extra-vitaminen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan.
bij gezond eten gaat om evenwicht in de voedingswaarde van de voeding en het afwisselen van het voedsel zelf.
als dit mist is elk denkbaar (chronisch) tekort aan voedingsstoffen nodig.

via de link een site met info over incl. schema met de (aanbevolen) hoeveelheden antioxidant in verschillende fruitsoorten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is precies andersom: de kans op chronische tekorten aan mineralen, antioxidanten, vitamines, etc. is tegenwoordig juist veel kleiner.

Als je zo'n tekort hebt, dan ligt dat niet aan de "huidige kweekvorm" maar aan de veranderende (en vaak ongezonde) eetgewoontes, en niet aan de voeding zelf.

Als je matig, gezond, regelmatig en vooral gevarieerd eet, dan is de kans op zo'n tekort bijna te verwaarlozen. En wil je, ondanks dat de kans op zo'n tekort minimaal is, toch zeker zijn, dan is het slikken van een multivitamine ook helemaal geen probleem, als je dat met mate doet.

Als je dan nog niet helemaal zeker bent, overleg dan met je huisarts. Hij weet er alles van :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding