Verslaafd aan cola, zijn er ook andere alternatieven?

Ik merk dat ik misschien wel verslaafd ben aan cola, elke x als ik in de supermarkt kom kan ik het niet laten, zijn er misschien andere alternatieven? wel iets wat een beetje hetzelfde is, dus geen sap of zo.

Ik heb een tijdje gerookt, aantal maanden, maar kon makkelijk ermee stoppen! Maar met cola lukt dat niet, ik drink het sinds jongs of aan en ook veel en kan het niet laten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

In cola zit cafeïne het is stof en als je lichaam zegt zoveel stoffen heb ik nodig. Moet je dat ook binnen krijgen, en dat is dan verslavend. Deze stof zorgt voor nervositeit,vermoeidheid,depressie,hoofdpijn. In koffie, (sterke)thee en Red Bull zit ook cafeïne.
Je kan van deze dranken nemen en dan hoef je geen cola te drinken omdat, je de stoffen dan binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

probeer om te beginnen eens over te stappen op cola light. nog wel het idee van cola, maar scheelt echt enorm veel calorieën. Zeker als je veel cola drinkt, maakt dat al echt verschil.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja aspertaan is veel gezonder...
Probeer eens kauwgom als afleiding. Dat is veel gezonder met weinig of geen suiker en ook veel minder zoetstoftroep.
Bovendien is het beter voor je tanden (als je die nog hebt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is aantrekkingskracht!

Mensen raken sowieso ergens aan verslaafd, als het enigszins voldoening geeft.

Het kan geloof, koffie, chocola, coke, sigaretten, voetbal, religie of andere dingen zijn waar je jezelf goed bij voelt.

Sommige mensen misbruiken hun macht als zelfmedicatie, terwijl (misschien heel kort door de bocht) anderen daar tegenover vluchten in "midellen".

Mensen zijn min of meer verslaafd aan de dingen waar zij zich prettig bij voelen! Juist waneer alles wordt ontnomen, geïsoleerd of uit zicht wordt gehaald, groeit het verlangen alleen maar meer! Uiteindelijk moet men ook een les trekken uit enkele priesters die hun leven hebben gevuld met onthouding!

De verleiding vindt z'n eigen weg, dat is het lot, of men het nou wilt of niet! Juist het fanatiek gedrag tegen verleidingen zoals primaire levensbehoeftes zijn aanleiding tot ergere alternatieven!

Als het je meer kost dan je lief is, moet je je afvragen of het dat wel waard is!

Liefde is immers aantrekkingskracht!
Ik heb mijn geest ook wel eens verruimd met cola en andere (duivelse) midellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed van je dat je gestopt bent met roken...cola drinken heeft ook een verslavend effect, misschien moet je beginnen met kleine stapjes, eerst i.p.v. 2 flessen cola koop je er 1 en vul je de rest aan met water drinken.

Volgens mij heb je wel de discipline want als je kan stoppen met roken moet dit ook lukken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook lolly's eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
??
Als je eigenlijk hetzelfde wilt als cola dan kun je er beter gewoon mee doorgaan, maar het is natuurlijk verre van gezond. Wen jezelf aan minder zoet en probeer eens koolzuurhoudend water. Daar zit iets meer smaak aan dan aan plat water.