Hoelang mag je Cambridge dieet volgen? En als je stopt met dit dieet kom je dan weer snel aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je mag het volgen totdat je op je streefgewicht bent. Als je een chronische ziekte hebt, is het beter om dit eerst met je huisarts, psychiater of dokter te bespreken of je het uberhaupt wel mag volgen of niet. Na het dieet ben je nog niet klaar, dan ga je naar de afbouwfase, in deze fase ga je, onder begeleiding van je consulent(e), meer eten en je dagelijkse calorie inname opbouwen, zodat je lichaam hieraan gewend raakt en weer op balans komt. Na deze fase hoor je niet weer aan te komen, mits jij je eetpatroon niet hebt gewijzigd en meer dan 2000 of 2500 calorieen per dag inneemt. Het ligt dus aan jou. Succes met het dieet!

Volgensmij mag je het best lang volgen mits je stopweken tussendoor hebt. Ik heb het ook gevolgd en ben 23 kilo afgevallen! Helaas zit nu alles er weer aan! Ik raad het dieet niet aan!!!!

Het cambridgedieet is er een uit velen waarbij gekort wordt op caloriën. De lichte variant telt 800 kilocaloriën. Bij een normaal eetpatroon betreft dit voor volwassen vrouwen en mannen respectievelijk 2000 en 2500 kilocaloriën per dag. Het mag duidelijk zijn dat bij het cambridgedieet de kilo's er af vliegen. gegarandeerd. Wat dat betreft werkt het dieet prima. Wanneer je je lichaam voedt met 800 kilocaloriën per dag, zal het lichaam beginnen het tekort aan energie te winnen uit de verbranding van vet. dit zorgt ervoor dat de kilo's als vanzelf verdwijnen. Het energietekort kan er alleen wel voor zorgen dat je je lusteloos voelt, en weinig energie hebt om te bewegen. Zo gauw je na het dieet weer een normaal voedingspatroon gebruikt, heb je jezelf de gewoonte nog niet aangeleerd deze caloriën te verbranden, door middel van bij voorbeeld sport en andere beweging, en zal je lichaam in eerste instantie proberen de verloren reserves weer aan te vullen. Resultaat: door gebrek aan beweging en gebrek aan gewenning aan een normaal voedingspatroon kom je weer aan. Daarnaast is het ongezond je lichaam te korten op de nodige hoeveelheid caloriën. Deze energie is niet alleen nodig als brandstof om de machine op gang te houden, maar ook om het lichaam te onderhouden. Bij een gebrek hieraan zal naast vet meer worden afgebroken dan je lief is. De enige gezonde manier om op een normaal gewicht te komen, is het gebruiken van een normaal voedingspatroon, en veel bewegen, bewegen, bewegen, afzien van snacks, snoep enz. en vervolgens nog meer te bewegen, bewegen, bewegen. Wanneer je lichaam dan langzaam maar zeker op streefgewicht is gekomen, hoeft het zich nergens meer aan aan te passen, jijzelf evenmin, omdat je al lekker eet en beweegt, en je hebt jezelf een hoop leed van vieze shakes, lusteloosheid, en weer terug aankomen bespaard. Kortom: Je mag het cambridgedieet zo lang volgen als je zelf wilt, maar het is verstandiger er niet eens aan te beginnen, want inderdaad: naderhand is de kans groot dat je snel weer aankomt. Bij een normaal gewicht hoort een normaal eetpatroon, en veel beweging. Het gaat weliswaar minder snel, maar succes gegarandeerd!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100