Wat kan ik het beste eten na het avondeten als ik honger heb?

Het is eigenlijk niet goed om na het avondeten, een paar uur voor het slapen gaan nog wat te eten, maar het is ook niet goed om met honger naar bed te gaan.

Wat is snel verteerbaar en kan ik het beste eten als ik honger heb na de avondmaaltijd?

Overdag eet ik om de 2 uur dus ik denk dat mijn maag daaraan gewend is geraakt.. Kan dat een oorzaak zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zou fruit kunnen eten. Is heel gezond en vrij makkelijk verteerbaar. Een bakje vers fruit om een uur of 9 smaakt goed. Als ik echt trek heb neem ik ook wel eens een kopje drinkbouillon, werkt ook goed en is niet zo ongezond.

Je zou een beker warme melk/choc. melk kunnen drinken. Daarvan slaap je ook nog eens goed.

Gewoon een bordje yoghurt. Is heel goed voor de darmflora ,en het heeft een antibacteriele werking. En dan praat ik over en gewone witte yoghurt,zonder toevoegingen.

Neem een Cup-a-soupje of een rijstwafel met verse tomaat... Of allebei!

Het kan inderdaad aan je ritme liggen. Als jij per dag om de 2 uur wat eet wend jou maag daar aan. Een maag is een soort elastische zak. Als jij het vol eet dan groeit hij. Als jij om de 2 uur wat eet dan kan je dat beter verminderen. En als oplossing voor s'avonds gezonde snelverterende producten. Producten met weinig vezel. Succes

Ik eet ook om de 2 uur wat inverband mijn bulk dieet voor fitness, ik heb dan geen honger in de avond maar eet dan wel 3600 calorien per dag! Omdat ik in het begin op 1700 calc per dag zat en toen rustig moest opbouwe merkte ik wel dat sinds ik om de 2 uur wat at in de avond honger kreeg, vaak nam ik dan kwark met een mandarijntje er door, of een ander soort papje! Ik had er nog over nagevraagt op mijn sportschool toen en die zei dat ik meer moest gaan drinken, toen ik meer begon te drinken ging mijn avond honger weg! Maar als ik dan tog honger kreeg zeiden ze moest ik bv. Rijstewafel eten, kopje soep, crackers, kwark iedergeval alles met weinig vette ivm het verbrande van je vette die in de avond stoppen! En voor het slapen niet veel energie binnen te krijgen! Ik heb er nu geen last meer van maar dat komt vooral door 3l water per dag en 1l melk

Fruit,worteltjes stukjes komkommer en 1 keer in de week een snackdag en dan wat chips ofzo kan geen kwaad zolang je het maar bij 1x houd

goed nieuws, je kan eten wat je wil eten Er is wel bewezen dat mensen die frequent eten, of het nu overdag of ’s nachts is, geen effect ondervonden op hun lichaamsgewicht. Ook zag men geen verschil tussen mensen die ’s nachts al eens uit hun bed kwamen voor een hapje en mensen die ’s nachts niet aten. Veel van deze studies zijn waarschijnlijk geen accurate reflecties van de echte eetgewoonten van de proefpersonen. Maar in geen enkele van de studies beweren de onderzoekers dat het slecht is om ’s nachts te eten. Blijkbaar is het belangrijker dat de totale voedselinname over 24 uur gebalanceerd is dan het moment waarop er gegeten wordt. Bij mensen die last hebben van GERD (gastroesophageal reflux disease), kan eten voor het slapen gaan problemen geven. Wanneer je neerligt om te slapen, komt de verbinding tussen de slokdarm en de maag horizontaal in plaats van verticaal. Mensen met GERD kunnen daardoor meer last hebben van symptomen wanneer ze gaan liggen na het eten. Ook kan eten voor het slapen gaan, zorgen voor een slechte slaapkwaliteit en nachtmerries. En zeker cafeïne en alcohol moet vermeden worden voor je in je bed kruipt! Opslaan calorieen tijdens slaap? nope! Ruststofwisseling Het aantal calorieën dat je lichaam in rust verbrandt wordt ruststofwisseling genoemd of BMR. Basale Stofwisselings Snelheid (Basal Metabolic Rate) BMR. Uw stofwisselingsprocessen en spijsvertering hebben ook calorieën nodig om hun werk goed te doen. De ruststofwisseling is voor ieder mens verschillend, gewicht is ook bepalend en of u een actief leven leidt en welk geslacht u bent is ook van invloed en genetische factoren. Basal Metabolic Rate zijn de benodigde calorieën dat uw lichaam verbrandt om genoeg energie te hebben om de normale lichaamsfuncties te kunnen laten plaatsvinden, zoals de temperatuurregulering, de bleodcirculatie, spijsvertering en alle andere stofwisselingsprocessen in uw lichaam. Lichaamlijke activiteiten worden bij de berekening van de BMR buiten beschouwing gelaten. Ongeveer tweederde van uw totale behoefte aan calorieën die u dagelijks nodig heeft worden verkregen uit de BMR. eet smakelijk!

Bronnen:
http://www.goedgezond.be/2007/07/29/eten-v...
http://www.webdieet.nl/woordenlijst/rustst...

fruit is altijd goed

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100