hoe kan ik zorgen dat ik minder ga snoepen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat je goed eet tijdens het ontbijt, het middageten en het avondeten. Door tijdens deze momenten goed te eten, krijg je tussendoor minder behoefte om te snoepen. En zorg voor een snoepvervanger voor de momenten dat je toch zin krijgt in iets lekkers. Neem dan bijvoorbeeld wat fruit, cup-a-soup of kijk eens in de supermarkt naar lekkernijen met weinig calorieën. Succes!

zorgen dat je geen snoep in huis hebt. Simpel, maar heel doeltreffend.

Zorg dat je kauwgom op zak heb, of heb alleen snoep bij je dat niet zo lekker is, maar doe geen snoep kopen wat je door kan blijven aten, zoals m&ms of andere lekkere door eet snoepjes, Snoep ook nooit omdat je honger hebt, want dan ga je ook te veel snoepen En leer jezelf dat een zakchips niet op hoeft, laat een keer de helft erin zitten. Bij sommige winkels heb je van die hele goedkope spekjes, van nog geen 80 cent voor een halve kilo als ik het goed heb. daar kan je er geen tien van eten zonder ziek te worden, dan leer je het wel af. Wat sommige mensen doen maar wat ik niet adviseer is roken, het klinkt heel dom, maar sommige mensen beginnen er echt mee om af te vallen.

Je één keer vol eten met snoep totdat je misselijk word. Dan lus je meestal geen snoep meer. :-p

Niks in huis halen Afblijven Iets anders nemen als je trek krijgt, bijvoorbeeld snoeptomaatjes Jezelf in het weekend één keer iets lekkers gunnen, zodat je niet helemaal zonder snoep hoeft Er steeds aan denken dat je dat niet meer WILT, dat snoepen. En jij bent de baas over je wil. Jij beslist of je wel of niet snoep in je mond steekt. Succes!

Gewoon mee stoppen. Klinkt misschien wat al te kort maar als je bedenkt dat veel mensen gevoelig zijn voor koolhydraten waardoor ze er honger van krijgen dan is dat het enig juiste advies. Probeer je hongergevoel eens een poosje te stillen met nootjes, een stukje kaas of worst of een gekookt of gebakken ei. Ook allemaal calorieën, daar niet van, maar ze jakkeren je insuline niet zo op waardoor je veel minder honger hebt.

Tanden poetsen helpt ook al vaak om al die snoephonger te lessen.

elke keer tegen jezelf zeggen; eerst drink ik 2 grote glazen water. Je zult zien dat je dan echt geen trek meer hebt ik snoep. (kunnen natuurlijk ook 4 kleine glazen zijn) Toegevoegd na 2 minuten: oja misschien klink het een beetje raar, maar t is heel lekker; prak een banaan heel fijn, doe er yoghurt en een beetje melk bij, goed roeren, en opeten, lekker en gezond, wat wil je nog meer? ;D sorry, hievoor had ik twee keer hetzelfde in de toevoeging gezet dus ik doe 'm ff opnieuw ;)

je kan het zo doen voor als je de hele dag in plaats van met snoep met een een appel ( of iets anders wat gezond en lekker is ) ( ik maak ook wel eens appel met kaneel proeft een beetje naar appeltaart) je honger wegneemt. mag je s avonds een snoepje want een koekje of snoep je per dag is niet zo erg!!

Ze zeggen niet voor niks: 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag. Zo heb je steeds een eet-moment in het vooruitzicht. Dus als je wilt snoepen, denk je: maar over 1 uur ga ik weer wat eten Dus= ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, en dan 's avonds nog een tussendoortje. Ik zou niet van die speciale tussendoor-koeken nemen, want eigenlijk is dat ook gewoon snoep. Neem fruit, yoghurt, wat groente, dat soort dingen. Ik neem bijvoorbeeld soms een klein gesneden banaan door wat kwark en dan van dat nep-suiker (aspartaam) eroverheen. Als ik de hele dag 'braaf' ben geweest, mag ik 's avonds, voor het slapen gaan, wat snoepen. Iemand anders zei ook: dan blijf je snoepen, dus daarom doe ik het voor het slapen gaan, dan hou je wel op. Dat is dan mijn laatste tussendoortje, voor de andere 2 tussendoortjes neem ik altijd fruit, kwark, groente oid. Succes, ik hoop dat het lukt!!

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezo...
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezo...

behoefte aan snoep kan betekenen dat je een suikerverslaving hebt.Veel mensen zijn al zo ver dat ze niet meer zonder suiker kunnen! Het is verstandig om te kijken wat je zoal gedurende een dag naar binnen werkt in combinatie met de bezigheden die je verricht. Als je veel energie verbrand omdat je veel beweegt of zwaar werk doet is het aan te raden je menu te veranderen door meer gezonde suikers te gaan eten maar nog beter is het om maaltijden te nuttigen die voorkomen dat je snel weer honger krijgt. Wanneer ik bijvoorbeeld 's morgens om 9 uur een paar gebakken eieren met spek heb gegeten en daarna nog een stuk kaas duurt het zeker tot 1 uur voordat ik weer trek heb. Als ik dan om 11 uur koffie drink heb ik geen moeite een koekje te weigeren! De suikers die je niet verbrand worden anders toch als vet opgeslagen. Er zijn genoeg gezondere snacks te bedenken dan snoep!

Minder snoepen is het beste door jezelf discipline op te leggen, niet makkelijk maar wel doeltreffend!

als je een snoepbui aan voelt komen moet je iets gaan doen bijvoorbeeld wandelen bij mijn werkt het ik ga dan bv borduren want dan kan je niet snoepen en natuurlijk niet te veel in huis halen

Zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Dat zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel en geeft verzadiging. Een koekje of los fruit kan pieken geven in je bloedsuikerspiegel, waardoor je lichaam om suikers blijft vragen. Fruit combineren met wat eiwit zorgt voor een langzamere opname van de suikers.

Bronnen:
https://jessevandervelde.com/afvallen-zond...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100