In 1 jaar 10 kilo aankomen. Mijn nieuwe eet gewoonte goed of niet ? En wat kan ik nog verbeteren.

Student in hart en nieren. Ik ben alleen in 1 jaar tijd 10 kilo aangekomen en weeg nu inmiddel 85 kilo. 22 jaar 180 cm. Ik bleef altijd op 75, constant wat ik ook at. Maar nu vliegen de kilo's eraan. Dus ik ben op mijn eten gaan letten. Ik nam ongeveer 1 zak chips per dag. Of een frietje. Ontbijten deed ik nooit. En super veel avondeten. Bewegen? hallo ? ik zei ik ben student..

Mijn nieuwe dagelijks eetgewoonte. Nu bijt ik standaard om half 8 1 kop havermout (+-100 ml) met denk ik 4 klontjes suiker. Of 2 witte boterhamen met kipfilet. ( is dit een goed ontbijt ? )

Middag eten heb ik eigenlijk geen tijd voor en sla ik vaak over. Ik denk dan wat ik niet eet komt er ook niet aan.

'S avond neem ik wel veel avondeten ongeveer 2x zoveel dan de gemiddelde mens. Ik vind het gewoon lekker. En eet door tot er echt geen hap meer bij past. Alle restjes van iedereen worden ook altijd door geschoven naar mij.
Ik daar dat ik daar nog de meeste winst kan pakken. Gewoon een normale hoeveelheid eten.

Ik hoorde overal dat groene thee iets met je vet doet dus daar drink ik gemiddel 4 koppen van op een dag.

Doe ik dingen verkeerd? Of moet ik zo doorgaan en dan gaan de kilo's er vanzelf af?


owjah inmiddels Zaalvoetbal ik ook elke maandag 1 uur in competitieverband.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is geen wonder dat je 's avonds 2 flinke porties eet, je eet overdag bijna niks en als je iets eet, vult dat ook niet echt. Je bloedsuiker is 's avonds waarschijnlijk zo laag dat je lichaam schreeuwt om suikers en koolhydraten. Het is echt veel beter om je bloedsuiker stabiel te houden en overdag meer te gaan eten. En schrap alsjeblieft die 4 suikerklontjes uit je ontbijt. Wat heb je per dag nodig (man van 22 jaar)? - 2 stuks fruit - 4 opscheplepels groenten - 5 opscheplepels aardappelen - 7 sneetjes brood (liefst volkoren, anders bruin) - 1,5 plak kaas - 450 ml melk(producten) - 125 gram vlees(waren), kip, ei, vis, vleesvervangers - 1 eetlepel bak- en braadproduct - 5 gram boter voor op je brood per snee - 1,5 - 2 liter vocht (incl. melk) Verspreid dit over de dag. Gun jezelf de tijd om te ontbijten en te lunchen. Mocht je tussendoor toch nog buikhonger krijgen (is iets anders dan "lekkere trek"!) neem dan lekker een handje ongezouten noten of extra rauwkost. Wees voorzichtig met extra fruit en vruchtensap vanwege de suikers. Witte boterhammen vullen bijna niet en laten je bloedsuiker ook nog eens flink stijgen en dalen (met snaaitrek als gevolg). Eet liever volkorenbrood of (als je dat echt niet wilt) bruinbrood. Bedenk: minder is niet altijd beter! Als je te weinig eet kan je lichaam in de spaarstand gaan staan en slaat het alles op als vet. Dat kun je voorkomen door regelmatig te eten om je "kacheltje" op gang te houden. Succes! Toegevoegd na 4 minuten: Als je bovenstaande hoeveelheden aanhoudt is er ook ruimte voor af en toe iets "lekkers". Anders houd je dit echt niet vol. Maar ook dan moet je je aan normale porties houden. Dus niet 3 gevulde koeken maar 1. (-;

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezo...

Het is een combinatie van eetgewoonte en activitiet. Als je door je studie meer zit en behoorlijk eet, dan kan het eraankomen. Je kunt je Body Mass Index eens berekenen of je te zwaar bent en vervolgens concluderen of dat goed is of dat je te zwaar bent. Ik denk dat je goed weet wat goede voeding is en ook wat tussendoor snaaien is. Dat laatste is slecht voor het gewicht. Geldt ook voor veel drinken van alcohol zoals biertjes. Dat zet ook lekker aan. Kijk eens wat je in jezelf herkent en dan wat je eraan kunt veranderen als dat nodig is.

Ik zou die 4 klontjes suiker in je havermout ook gewoon achterwege laten. Tis misschien even wennen, maar gezonder om dit zonder te doen. En dat 2x zoveel eten als gewone mensen is ook echt wel af te leren. Eigenlijk zou je sowieso al moeten stoppen met eten vóórdat je het gevoel krijgt dat je vol zit.

ik zou s middags wel gaan eten, dit houd je verbranding opgang. dit verminderd je eetlust s avond weer waardoor er een betere verdeling is. dit zorgt ervoor dat je lichaam alle stoffen beter kan verbranden.

Je nieuwe leefgewoontes zijn prima als je graag nog 30 kilo wilt aankomen. Minder eten, meer bewegen. Zoals bij iedereen die te veel aan dreigt te komen. En je bent student? Ik kan me nog weken herinneren tijdens mijn studietijd waarin we toch minimaal 1 1/2 uur per dag aan het sporten waren. Van joggen, zwemen tot basketbal en scuash. Juist nu heb je de tijd om lekker te gaan sporten. Meer vezels eten, gelijkmateriger over de dag (Niet een bulk 's avonds en 's ochtends niet) en lekker minimaar om de dag een uur jezelf goed in het zweet werken; Je zult zien dat je je ook fitter gata voelen, en de studie nog makkelijker wordt.

Herkenbaar! De studententijd is mooi, maar de meest destructieve levensstijl mogelijk ;) Geniet ervan, maar met de bekende mate. Ontbijten is goed. De havermout geeft je gedurende lange tijd energie. De energie uit suiker is vrijwel meteen beschikbaar, en geeft je dus een kick-start. Als je na het ontbijt meteen aan de slag gaat is dat dus prima! Boterhammen liever bruin dan wit. Middageten is ook belangrijk. Als je geen tijd hebt voor een uitgebreide lunch, probeer dan rond een uur of 11 een broodje te eten, om 2 uur 's middags nog een keer tijd proberen te vinden iets naar binnen te werken, en om 4 uur nog eens. Zo heb je gedurende de dag genoeg gegeten om je 's avonds niet vol te hoeven stoppen. Dat is natuurlijk ook een kwestie van gewenning. Verder lekker thee en water blijven drinken, dat is altijd goed. En naast voetbal lekker blijven bewegen. Dan neemt je lichaam langzaam maar zeker (en op een gezonde manier) vanzelf het juiste gewicht aan.

Nee, je bent niet goed bezig en dat je student bent heeft daar niets mee te maken. Ik garandeer je, dat je 100 kg weegt tegen de tijd dat je bent afgestudeerd. Dan krijg je her er ook niet meer vanaf. Ik zal je een voorbeeld dieet geven: 's morgens 30 gram allbran 2 of 3 zoetjes halfkopje kokend water erbij half bakje Activa neutrale magere yoghurt erdoorheen mengen Dit kan je klaar maken met je ogen dicht en verstand op nul. Kopje koffie (beter is thee) erbij zonder suiker maar desnoods met twee zoetjes 'smiddags 2 bruine boterhammen met halvarine 1 schijf kaas, op iedere boterham de helft of dubbelvouwen Bakje slobber in de uni-kantine zonder suiker, desnoods met zoetjes 'savonds 1 kleine aardappel of 30 gram macaroni 100 gram mager vlees (de diepvries varkenshaas van de Liddle is subliem, 2 min. bakken aan ieder kant, 150 gram (diepvries) vis mag ook, 200 gram groene groente Kopje koffie (beter is thee) erbij zonder suiker maar met twee zoetjes Geen chips, geen bier, alleen zeer light frisdranken of warme thee. Bedenk vriend, dat je er nu wel over kunt grappen, maar je gooit je lijf weg. Je wordt echt 100+ kg in no time, laten we zeggen in 2 jaar. Een 24-jarige van 100 kg ziet eruit als een plumpudding, alleen de chocosaus op jouw hoofd ontbreekt nog. Als het zover is, en je staat onder de douche en je kijkt naar beneden, dan zie je niets meer hangen. Dan kun je wel zeggen 'goed gereedschap hangt onder een afdakje', maar dat is alleen om de schaamte te overschreeuwen. Natuurlijk is het niet leuk om matig te eten en te drinken, maar neem van mij aan, dat het erger is om op 30 jarige leeftijd een volvette handworst te zijn. Dat schaadt je ook zeer in jouw carrière. Toegevoegd na 1 uur: Ik beschouw dit overigens niet als een dieet, maar als een normaal voedingspatroon. Ik woog ook 85 toen ik 22 was en studeerde. Ik herken mij zelf een beetje in vraagsteller. :-(((

Deze eet gewoonte is niet gezond! Je moet zorgen dat je ontbijt, lunch, diner tot je neemt en daarbij maximaal 3 (gezonde!) tussendoortjes. Daarbij moet je ook zorgen dat je geen trek tussendoor krijgt, dit doe je bijvoorbeeld door je witte boterhammen in te wisselen voor bruine of volkoren boterhammen. Je BMI is op dit moment 26. Dit betekend dat je overgewicht hebt en gezondheidsrisico's loopt. (Diabetes type 2, hart en vaatziekten, hoge bloeddruk etc.) Het beste is dus om iets af te vallen en je eet gewoonten aan te passen.

Je geeft het zelf al aan. Chips en frietjes zo veel mogelijk vermijden. Dat is al een grote winst. Nu wel ontbijten, tegen eerst nooit. Is ook al een grote winst. Bruine boterhammen zijn beter dan witte. Kun je beter van poepen. Gewoon een normale hoeveelheid avondeten. Ook dat zeg je zelf al. Dat is ook al een grote winst. Groene thee is in ieder geval beter dan bier en/of frisdrank. Je voedingspatroon niet al te veel wijzigen. Laat je niet gek maken door al die adviezen die te veel afwijken van wat jij lekker vind of voor elkaar krijgt. Dan gaat het niet helpen. Doe het een poos met deze wijzigingen. Een uur sporten in de week is niet genoeg als je 22 jaar bent, maar hangt er van af hoeveel je de rest van de week aan beweging hebt. Zo veel mogelijk lopend en fietsend doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100