Hoii! Ik ben een meisje van 17 jaar en ik weeg 42 kilo en ben 1.67 m. ik eet heel veel, maar ik kom niet aan. ik wil graag aankomen, maar hoe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt volgens de BMI wijzer een BMI van 15. Je bent inderdaad veel te licht voor je lengte. Om de oorzaak hiervan te achterhalen en voor goed advies moet je niet hier zijn maar bij je huisarts. Die zal met je nagaan of je inderdaad te licht bent, wat hiervan de oorzaak is en zal je adviseren of doorverwijzen (naar bijv. een dietiste). Dus: niet zelf gaan rommelen met eten maar even langs je huisarts voor een goed en verstandig advies. Succes. Toegevoegd na 8 minuten: De reden dat ik een consult bij de huisarts adviseer is omdat ondergewicht veel oorzaken kan hebben. Bijv. een te snel werkende schildklier, andere lichamelijke oorzaken, maar ook psychische oorzaken kunnen een rol spelen. Domweg meer gaan eten kan in bepaalde gevallen zeer onverstandig zijn. Een goede begeleiding door een deskundige (bijv. dietiste) is aan te raden om gezond te blijven eten. Wij zijn hier op GV geen deskundigen.

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezo...

Aankomen door alleen maar veel te eten is niet zo gezond, en een laag vet is denk ik ook niet wat je wilt. Je eet blijkbaar genoeg, dus dat is al goed, Nu moet je lichaam dat alleen nog omzetten naar gezond gewicht: Spiermassa. Die krijg je door veel te sporten. Het beste kun je overleggen met je huisarts hoe je dit aan moet pakken, en of het verstandig is met een diëtist of andere expert aan de slag te gaan.

Je BMI is 16,9 en zou tussen de 18,2-24,7 moeten zijn. Natuurlijk moet je voldoende calorieën eten maar het gaat er vooral om dat je voldoende noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt. In de eerste plaats eiwitten en (vooral essentiële) vetten, vezels, vitamines en mineralen. Koolhydraten zijn iets minder belangrijk maar zeker als je in de groei bent wel handig. Met name die koolhydraten zijn vaak het probleem, zowel bij over- als ondergewicht en bij een aantal andere gezondheidsproblemen. Vermijd zoveel mogelijk geraffineerde koolhydraten, zoals die voorkomen in snoep, koek, zoet broodbeleg, wittebrood en zoet broodbeleg maar ook vruchtensap. Eet in plaats daarvan volkoren brood en pasta, zilvervliesrijst en eet fruit in plaats van het als sap te drinken. Uiteraard is ook voldoende groente van belang en vis als je niet vegetarisch eet. Tussendoor liever een hand noten, een stukje kaas of worst dan koolhydraatrijke snacks als candybars of ontbijtkoek.Het zijn ongeveer dezelfde adviezen als bij overgewicht maar dat wordt net als ondergewicht feitelijk veroorzaakt door ondervoeding, gebrek aan noodzakelijke voedingsstoffen. Een gezond voedingspatroon is dus altijd het eerste verdiend.

Misschien heb je wel hetzelfde als Lionel Messi een groeistoornis, hij heeft in zijn tijd volgensmij een kuur gehad waardoor ie ging groeien, dat misschien iets voor je?

Krachttraining in de fitnesstudio. Als je spieren gaat opbouwen wordt je automatisch zwaarder,je lichaam wordt dan nog strakker naar drie maanden als je 6uur per week krachtraining in de fitnesstudio doet. Je moet dan wel voor zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt anders breken de cellen in je spieren af en zo worden je spieren niet opgebouwd. En eet veel brood wel bruin of volkorenbrood en veel pasta. Belangrijk absoluut geen cardiotraining om daar val je alleen maar nog meer van af. Als je mijn advies volgt kan ik je verzekeren dat je binnen 3 maanden een paar kilo's zwaarder bent.

Bronnen:
Uit eigen ervaring

Ondergewicht heeft één oorzaak: te weinig eten. Moeilijk om te geloven omdat men soms vindt dat hij/zij al zooo veel eet. Toch is het zo (met een lintworm als uitzondering) Ga naar een diëtist voor advies over wat precies te eten. Het zal neerkomen op: meer boterhammen, een keer extra opscheppen bij het avond eten en vooral vlees, pasta en aardappelen. In godsnaam: niet veel meer vet. Eet gewoon meer en je krijgt vanzelf meer vet binnen. Dietisten die adviseren om lekker veel room door het eten te doen en liters volle melk naar binnen te werken.. brr. Eet gewoon meer. En ja dat kost tijd en daar heb je niet altijd zin in en het is niet altijd lekker.

Bronnen:
eigen kennis (rugby speler, amateur bodybuilder)

Zoals hierboven genoemd is een afspraak met een dietist idd verstandig (via de huisarts). En helaas somige mensen hebben nu eenmaal de pech dat ze niet aankomen...is net zo vervelend (zo niet vervelender) als te dik zijn. Hier een dieet uit een heel oud boekje (verder wel een heel goed boekje) voor mensen die aan willen komen: Eet 6 maal per dag een stevig ontbijt, tegen 11 uur een glas volle melk, ananas- of pruimensap, een behoorlijke lunch, 's middags een milkshake of een plak roggebrood met melk, een goed uitgebalanceerd middagmaal en voor het naar bed gaan een paar biscuitjes met nog een beker melk. Zodoende vergroot u langzamerhand uw eetlust en zet uw maag uit. Maak uw porties gaandeweg groter. Neem room en suiker bij uw vruchten en pap. Eet langzaam en kauw goed om te maken, dat het voedsel makkelijk verteert. Drink volle melk in uw thee en room in uw koffie. Eet groenten met een melksausje, ook gebonden soep met een scheut room erin. Rust meer dan u tot nu toe deed en slaap langer dan 8 uur.

Bronnen:
antrekkelijk zijn en blijven anita colby

Had je eerst anorexia? Daarvan kan het ook komen.. Dat was bij mij ook zo.. Eerst at ik normaal.. Ik begon minder te eten en was op een perfecte gewicht dat ik precies wou. Nu ook al eet ik 3 chocoladerepen (niet dat ik dat doe is super ongezond) kom ik nog niet zo snel aan..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100