Welk voedsel is het beste te consumeren in de vroege morgen?

ik sta zoals de meeste mensen rond 6 uur op, maar ik krijg die vervelende bruine boterhammen niet meer door mijn keel in de ochtend. ik krijg er een brok in mijn maag van en het voelt niet als lekker te hebben ontbeten.

wat is nou een goed(licht) ontbijt om in de vroege morgen te eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik maak 's ochtends altijd een fruitshake. Lekker licht verteerbaar en meteen een hoop vitaminen en vezels binnen. Gooi een banaan, kiwi, bessen, aardbeien e.d. en wat melk in een blender en mixen maar. De minder gangbare fruitsoorten zoals bramen, bessen, frambozen, ananas, e.d. kun je verpakt in kleine porties kopen voor in de vriezer (Albert Heijn). Betaalbaar en goed bewaarbaar.

Melk met Frosties.. Die zijn een beetje gesuikerd, zodat je niet alleen maar droge vezels naar binnen aan het werken bent op de vroege ochtend ;)

crackertje met kaas, kwark met een appel, cereal (smacks, cornflakes, cruesli, etc) kan ook als een makkelijk begin van de dag.

Alleen maar fruit, tot een uur of 12 (misschien 11 in jouw geval) zorgt ervoor dat je darmen lekker gaan werken. Het is licht, je voelt je er fitter door en je "ontslakt". Géén bananen erbij doen, dat stopt nl. juist weer. Echt, als je daar een gewoonte van maakt, ga je je veel beter voelen!

Mag een beetje raar lijken zo op de vroege morgen, maar wat mij betreft: een vers glas groentensap. 't Jaagt je bloedsuikerspiegel niet op dus je krijgt niet snel weer honger, 't is bovendien gezond. Ik maak 't met een winterpeen, een tomaat, een halve rode paprika en een stukje verse gemberwortel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100