Is het verstandiger om je eigen urine te drinken dan zeewater? Als je vastzit ergens midden in de zee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.7K

Het beste antwoord

In urine zit weliswaar afvalstoffen, maar niet zoveel dat je er ziek direct van zal worden.
Er zit in urine nog veel bruikbare stoffen, Dat is ook de reden dat sommige dieren na hun geboorte vaak nog wel eens poep of pies nemen.

uiteindelijk wordt je urine wel steeds vuiler als je het blijft drinken. een erg langdurige oplossing is het dan ook niet.

van het drinken van zeewater kan je werkelijk knettergek worden en zelfs dood gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja. In zeewater zit namelijk veel zout, waardoor je alleen maar meer dorst gaat krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar urine drinken is niet in alle gevallen gezond, 10% van de urinedrinkers krijgt namelijk last van diarree.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg beter urine dan zeewater.
Zeewater is te zout en dat onttrekt juist het vocht zoals je al zal weten, uit het lichaam.

Er zijn al wat mensen gered door dat ze hun urine dronken in een overlevingssituatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink geen urine of zeewater! Urine is steriel en bevat veel water (95%) maar ook afval stoffen waar je lichaam vanaf wil. Incidenteel urine drinken zal geen grote gevolgen hebben, maar je kan het niet volhouden. Hou er ook rekening mee dat wanneer je uitgedroogd raakt, de urine ook steeds donkerder en minder wordt en de verhouding water afneemt. Zeewater is veel te zout om direct te drinken. De nieren proberen dit overschot aan zout te verwerken en heeft daarbij meer water nodig dat je gedronken hebt. Je droogt dan dus uit. Dus drink nooit zeewater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je midden op zee vast zit, kun je niet even een pilsje bestellen.
urine is beter.
zoals de antwoorden hier boven al zeggen.
daar komt bij dat in je urine nog (bouw)stoffen zitten die je lever en nieren er niet helemaal uit gezuiverd hebben.
kwestie van recycling dus.
alle beetjes helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beiden niet drinken. Het is wel belangrijk dat je probeert om regenwater op te vangen. Vis vangen is ook mogelijk. Vis bestaat voor 40% uit water. Als er echt geen alternatieven meer zijn, kan je wel gebruik maken van zeewater om jezelf in leven te houden. Je moet het dan niet drinken, maar het in je darmen laten lopen. Juist ja. Via de anus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant! "Rectaal toedienen" zeg je dan, volgens de medische terminologie, maar dat maakt verder niet uit. En wordt het zout dan niet geresorbeerd? In ieder geval een compensatieplus voor al te voorbarige minnen zonder commentaar: "kanniebestaatnie".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vis is ook een prima leverancier van vocht met weinig zout. Meer plussen heb ik helaas niet...
Zeewater is geen optie, het bevat veel zout waardoor je alleen nog maar meer dorst krijgt.
In urine zit 3% giftige stoffen maar als je echt om gaat van de dorst is het de beste optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je eens, hoor, maar voor hoelang? +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee.
In aanvulling op alle bovenstaande goede antwoorden: wat je het beste kunt doen in de situatie die je omschrijft is je urine laten verdampen en condenseren in de zon; bijv- urine in een blikje met piramidevormig plastic erboven. Kun je ook doen met zeewater maar dat heeft meer zouten ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het op zich een aardige vraag en ben het met de "urinedrinkers" (brrrr) eens.

ECHTER: als je lichaam erg verdroogd raakt door een tekort aan vocht vrees ik dat de hoeveel urine snel drastisch afneemt tot een heel klein heel geconcentreerd plasje dus.....
13 jaar geleden
Als je op zee zou zitten en niks meer had om te drinken, heb je ook niet meer de drang tot plassen. Je droogt uit Veel mogelijkheden heb je dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je ook op andere manieren vocht kwijtraakt dan via je urine houdt het inderdaad een keer op en al heel snel. +
Ach, het zal vast wel waar zijn, maar waarom zou je urine drinken? dat is toch hartstikke vies? en het zit vol bacterieën !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je ooit plannen hebben om de oceaan op riskante manier te bevaren (klein zeiljacht bijv.) informeer je dan dusdanig dat je zoiets van te voren weet.

Op je vraag; probeer niet te plassen, urine zal op lange termijn kristalliseren en je lichaam zal dat gaan hergebruiken.
Verders kun je proberen via verdamping/condensatie van zeewater drinkbaar water te maken. etc. etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shivambu Shastra is gerespecteerd voor duizenden jaren als "de moeder van de ayurvedische geneeskunde" en algemeen bekend als "eigen urine therapie."
Eigen urine van elke man is levend voedsel,die bevat elementen wat uniek zijn voor het lichaam.
Ons lichaam heeft een grote verscheidenheid van antilichamen, hormonen, enzymen en andere natuurlijke chemische stoffen te reguleren Als hergebruikt, deze chemische stoffen en voedingsstoffen fungeren als natuurlijke vaccins, antibiotica, antivirale en anti-kanker, helpt het om hormoonbalans in het geval van allergieën.
Urine is geen vuil en giftige stof afgewezen door het lichaam.
Het bedrag van de giftige stoffen uit de urine van elke persoon is gekoppeld aan de hoeveelheid uitwerpselen die stagneert in de dikke darm. Toxinen wordt aangetroffen in kleine hoeveelheden in de urine, en stimuleren zo de reinigende reactie in elk individu, vaccineren en het lichaam te beschermen tegen de ziekte.
Het drinken van urine gemengd met sap verse sinaasappel is waarschijnlijk de snelste manier om deze taak te vervullen, ook al is het best niet om de urine met ander voedsel of dranken en niet te drinken mix binnen een uur vóór of na een maaltijd. Druppels verse urine kunnen direct worden geplaatst onder de tong. je kan starten met 1-5 druppels verse ochtend urine op de eerste dag, te verhogen tot 5-10 druppels van de dag en nemen 5-10 druppels op de derde dag 's morgens en' s avonds voor het slapengaan. Zodra patiënten wennen aan deze therapie, kunnen ze geleidelijk verhogen van het bedrag als noodzakelijk wordt geacht om de gewenste resultaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeewater drinken is zeer gevaarlijk en veroorzaakt snel nier problemen en hallucinaties wegens uitdroging. Urine drinken is niet direct levensgevaarlijk, hoewel het wel afvalstoffen bevat. Het kan echter net levensreddend zijn als uitdroging dreigt. Men zou een a twee dagen extra kunnen overleven door urine te drinken. Urine zou echter (in zo'n situatie) anaal ingebracht moeten worden, want dan wordt het vocht optimaal opgenomen via de dikke darm, en de afvalstoffen in de urine worden dan door de darm gewoon gefilterd. Helaas heb je op zee niet altijd een spuitje (zonder naald uiteraard) of klysma bij je. Urine drinken via de mond (oraal) kan dus wel, maar niet ongelimiteerd.