Wat ik ook doe ik word niet dunner, zelfs als ik niet doe niet, wat kan ik doen?

Ik ben 21 en behalve mijn kleine borstel ben ik overal stevig. 1.61 lang en 66 kilo. Stevig buikje aardige billen en mijn bovenbenen zijn ook niet de dunste. Wat ik ook doe ik word niet dunner terwijl als ik een stukje chocola eet je het bij wijze van al meteen ziet zitten. Heeft iemand tips? (en dan aub niet van die jojo effecten) dank jullie wel!

Toegevoegd na 57 minuten:
Voor de duidelijkheid en om antwoord te geven op vragen die zijn gesteld:

ik eet normaal (volgens vriendinnen zelfs af en toe aan de weinige kant). Heb geen medicatie en rook niet e.d. Snoepen doe ik alleen in het weekend en dan moet je denken aan 250 gram chocola en 2 koekjes ofzo. Verder eet ik door de week geen snoep ofzo. Geen toetjes geen koek bij de koffie. Ik fiets 12,5 km naar me werk heen en 12,5 km terug. heb geen auto dus boodschappen ed doe ik ook op de fiets. Geeft dit al meer info? Bedankt voor alle antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Bij mij lukte het afvallen pas toen ik stopte met mezelf voor de gek te houden. Ik had ook heel lang het gevoel dat niets lukte, maar toen ik eerlijk begon te zijn, wist ik dat ik echt wel teveel aan het eten was. Meestal is dat het ook gewoon. Bij heel weinig mensen heeft het een andere reden.

Iemand anders hier stelde al voor om het op te schrijven. Dat vind ik een goede. ZO krijg je namelijk een goed beeld van je eetpatroon. Bouw dat langzaam af, zodat het vol te houden is. Eet eens in de zoveel tijd iets lekker om het allemaal vol te kunnen houden en je lichaam niet te laten wennen aan het niets krijgen. Daarnaast zoveel mogelijk proberen te bewegen. Je zult zien dat het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

gewoon normaal eten en veel bewegen
geen tussendoortjes eten {fruit mag wel}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel bewegen!! 3 maaltijden per dag (ontbijt lunch en avond) met gezonde verse producten. Verder 4 verantwoorde tussendoortjes per dag. Drink verder water, en of groene thee. (3 kopjes per dag) .
Wat ook goed is, is om een tijdje op te schrijven wat je allemaal eet op een dag. Zo krijg je een goed beeld, en zie je mischien waar het mis gaat.
Eet 1 keer in de week iets "ongezonds" Anders kan je het niet goed volhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek eerst een manier waarop je op je streefgewicht kunt blijven. Dat is namelijk stukken moeilijker dan binnen een paar maanden een aantal kilo's afvallen.

Rustig(er) aan met geraffineerde koolhydraten is bijvoorbeeld zo'n methode. Chocola moet je eigenlijk alleen maar willen eten als het cacaogehalte 80% of meer is. Althans, ik vind dat stukken lekkerder dan chocola met veel vet en zoet. Je kunt je zeker aan een minder zoete smaak wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer veel te sporten, met name lopen. Veel groente en fruit, maar ook volkorenbrood voor de nodige vezels. En geen suiker. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees goede tips. Ik vraag me af of je medicatie gebruikt die mogelijk jouw lichaamsgewicht in stand houdt of beïnvloed. Mogelijk groei je over deze fase heen. Kijk ook eens of je ergens de formule kunt vinden voor BMI (Body mass index) en kijk eens hoe je daarin scoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je misschien niet zo lang geleden gestopt met roken? Dan ga je (bijna altijd) meer eten en dat heb je zelf niet eens in de gaten omdat je het dagelijks, ook als routine, doet. Als je de oorzaak weet, moet het makkelijker worden om aan je gewicht te gaan werken en ik denk dat bovengenoemde tip om op te schrijven wat je eet, je goed zal helpen. Succes!

Toegevoegd na 24 minuten:
Tja, als ik dat allemaal lees bekruipt me de gedachte dat jij gewoon stevig gebouwd bent en dat je (over)gewicht niet veroorzaakt wordt door teveel eten en te weinig bewegen dus, om eerlijk te zijn, niets aan te doen en gewoon te accepteren. (Door veel te sporten ontwikkel je juist je spieren wat eruit ziet als stevig, dus niet dik!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je mee op moet passen zijn dingen als: koekjes, cake, gebak, allerlei soorten chips, friet en al het andere wat in de frituur gaat ....
Neem niet teveel rijst, .... 1 à 2 eetlepels bevat evenveel als 1 à 2 aardappeltjes .... meer dan dat zou ik niet nemen, maar dat ligt aan de hoeveelheid beweging je krijgt dagelijks.
Liever niet te vaak en zeker niet teveel pasta, mie, noodles en dat soort dingen, want daar zit veel calorieën in .... dus als je spaghetti eet, neem dan een klein beetje spaghetti-slierten en neem meer van de saus (maak die rijk aan groenten en minder rijk aan (mager) gehakt).
Neem elke dag veel groente (200 gr) en niet meer dan 2 stuks fruit. Sommige fruitsoorten bevatten veel calorieën en 2 stuks is voldoende. Kijk even op deze site welke 10 soorten de meeste en welke 10 de minste calorieën bevatten: http://www.lijvcard.nl/nieuws/word_je_dik_van_fruit_53

Eet liever geen (of alleen als uitzondering) ijs, milkshakes, pudding, vla etc. Magere yoghurt is ok en zo ook karnemelk en halfvolle melk.
Ga voor de magere soorten vlees zoals kipfilet, magere varkenslapjes, niet te vette vis, garnalen en mager gehakt (als je tenminste niet vegetariër bent).
Vette vis is wel gezond, maar als je af wilt vallen kun je dat beter niet te vaak nemen, beter is dan de magere vissoorten (baars, bot, forel, kabeljauw, rog, schar, schelvis, schol, snoek, snoekbaars, pladijs, tarbot, tong, wijting).

Volkorenbrood is beter dan witbrood. Neem light margarine op je brood en mager broodbeleg. Zie hier het broodbeleg wat mager is: http://www.menshealth.nl/Voeding/Artikelen/VoedingTonenOpPagina/TipMagerBroodbeleg.htm

Probeer een half uur per dag flink te bewegen. Dat mag van alles zijn: fietsen naar en van je werk ofzo, of flink wandelen met iemand anders, of zwemmen ... maar doe iets wat je leuk vindt en wat je vol kunt houden.

Ik wens je heel veel succes toe en hoop dat je je lekker gaat voelen in je lichaam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor je lengte een gezond gewicht hebt dan heb je een BMI tussen de 18,5-25. Jouw BMI is 25,46. Er zijn BMI meters die je kunt googelen, maar zelf uitrekenen kan ook: je gewicht delen door je lengte in het kwadraat. Je hebt dus een beetje overgewicht. Je kunt eens een week bijhouden wat je allemaal eet en belangrijk is ook dat je noteert WANNEER je eet! Je zult verstelt staan wat je soms gedachtenloos kunt opeten... oh nog een snoepje .. en nog één.... plakje kaas als je je brood klaar maakt ... etc. Dat zijn vaak ondoordachte eetmomenten maar tikken flink aan. Juist door op te schrijven wát je eet word je je heel bewust van het eten. Bij mij werkte het heel goed. Ik kon op een gegeven moment aan het einde van de dag precies benoemen wat ik die dag had gegeten terwijl ik dit anders helemaal niet wist. Belangrijk is ook te starten met een ontbijt! Ook al ben je iemand die 's ochtends niets door zijn keel krijgt: ontbijten! Je start dan je stofwisseling op; je motor gaat lopen. Doe je dit niet dan loop je als het ware achter jezelf aan en start je pas laat je stofwisseling op. Je kunt dan last krijgen van grote suikerschommelingen in je bloed waardoor je ook ongezonde eetbuiten kunt krijgen. Naast 3 maaltijden per dag is het goed om te letten op je tussendoortjes. Neem verantwoorde tussendoortjes, bijvoorbeeld fruit of groente (cherrytomaatjes, wortelbolletjes, komkommer, stukjes augurk). Als je niet te vet/ suikerrijk eet en regelmatig eet houdt je je bloedsuikerspiegel mooi op peil wat ook weer voorkomt dat je trek krijgt in 'foute' dingen en dus snaaigedrag. Probeer als het lukt na acht uur 's avonds niet meer te eten. Geen koek/ chips/ alcohol. Je kunt lekker aan de thee. Mocht je nou toch heel veel trek krijgen 's avonds, neem dan iets gezonds, bijvoorbeeld een sinaasappel of mandarijntjes met yoghurt of een appel. Je kunt een kopje magere bouillon nemen. Neem iets dat verantwoord is.
13 jaar geleden
Het enige wat ik kan toevoegen, is niets eten na 19.00 uur en voorts, misschien ligt het aan je genen en dat kan je vet en met een bolle buik en dito borstel van de honger omkomen, zonder een kilo te zijn afgevallen. Mensen wijten te dik zijn aan teveel eten. Dat zal soms zo zijn, maar meestal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal ik je eens wat vertellen? Je bent niet te zwaar. Je hebt een BMI van 25. Dat betekent dat je (nog) niet te zwaar bent, maar ook niet meer moet aankomen. Je hebt al wat tips gekregen om je gewicht onder controle te houden.

Ik denk dat het gewicht bij jou niet het echte probleem is. Ik krijg de indruk dat het vooral je figuur is waar je ontevreden over bent. Je stevige buik, bovenbenen en billen hadden wat jou betreft wel wat kleiner gemogen. En weet je, ook al zou je afvallen ze zullen niet kleiner worden in verhouding tot de rest van je lichaam. Je borsten blijven klein (naar jouw mening) en je onderkant te groot (zoals jij het ziet). Het gaat om de verhoudingen.

Weet je wat hiertegen helpt? De juiste kleding dragen. Omdat je zwaartepunt laag ligt (bij je heupen, benen en billen) moet je ervoor zorgen dat je lichaam weer in balans komt. Als je op deze site: http://www.2style4you.com je maten invult krijg je geheel gratis kledingadvies hoe je je mindere punten kunt verbergen en weer balans kunt aanbrengen in je figuur. Ik heb het ook gedaan en er ging een wereld voor me open.

Of lees een stijlboek van bijv. Trinny and Susannah.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Meer info over de genoemde site en hun visie:
http://www.2style4you.com/over/visie/966
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed antwoord.
Zo voorkom je misschien ook dat zo' n meid te streng gaat lijnen.
belangrijk is dat je tevreden kunt zijn met dat wat je hebt.
Het klinkt misschien gek, maar een dietist heeft mij verteld dat als je te weinig eet je wellicht ook niks afvalt. Je lichaam schijnt dan te denken ik krijg zo weinig binnen laat ik alles maar vasthouden, misschien kom ik anders nog wat tekort!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sport als hobby.
Hobby's doe je voor je plezier en het is goed voor de lijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien eet je zelfs wel te weinig... probeer eens een poosje sonja bakker daar mee weet je ook meteen of je genoeg eet. want van te weinig eten gaat je lichaam meteen opslaan als er ook maar iets naar binnen komt. je lichaam maakt dan een soort rantsoen aan, een reserve voor als er weer te weinig in komt.daardoor slaat je lijf vetten op . je kan ook eens op schrijven wat je zoal eet in de komende 2 weken en er eens naar laten kijken door een dietiste ze kan snel zien of je gezond eet en of je te veel of te weinig eet. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel bewegen minder eten ik heb het zelfde probleem als jou