Wat ik ook doe ik word niet dunner, zelfs als ik niet doe niet, wat kan ik doen?

Ik ben 21 en behalve mijn kleine borstel ben ik overal stevig. 1.61 lang en 66 kilo. Stevig buikje aardige billen en mijn bovenbenen zijn ook niet de dunste. Wat ik ook doe ik word niet dunner terwijl als ik een stukje chocola eet je het bij wijze van al meteen ziet zitten. Heeft iemand tips? (en dan aub niet van die jojo effecten) dank jullie wel!

Toegevoegd na 57 minuten:
Voor de duidelijkheid en om antwoord te geven op vragen die zijn gesteld:

ik eet normaal (volgens vriendinnen zelfs af en toe aan de weinige kant). Heb geen medicatie en rook niet e.d. Snoepen doe ik alleen in het weekend en dan moet je denken aan 250 gram chocola en 2 koekjes ofzo. Verder eet ik door de week geen snoep ofzo. Geen toetjes geen koek bij de koffie. Ik fiets 12,5 km naar me werk heen en 12,5 km terug. heb geen auto dus boodschappen ed doe ik ook op de fiets. Geeft dit al meer info? Bedankt voor alle antwoorden!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij mij lukte het afvallen pas toen ik stopte met mezelf voor de gek te houden. Ik had ook heel lang het gevoel dat niets lukte, maar toen ik eerlijk begon te zijn, wist ik dat ik echt wel teveel aan het eten was. Meestal is dat het ook gewoon. Bij heel weinig mensen heeft het een andere reden. Iemand anders hier stelde al voor om het op te schrijven. Dat vind ik een goede. ZO krijg je namelijk een goed beeld van je eetpatroon. Bouw dat langzaam af, zodat het vol te houden is. Eet eens in de zoveel tijd iets lekker om het allemaal vol te kunnen houden en je lichaam niet te laten wennen aan het niets krijgen. Daarnaast zoveel mogelijk proberen te bewegen. Je zult zien dat het werkt.

Ik lees goede tips. Ik vraag me af of je medicatie gebruikt die mogelijk jouw lichaamsgewicht in stand houdt of beïnvloed. Mogelijk groei je over deze fase heen. Kijk ook eens of je ergens de formule kunt vinden voor BMI (Body mass index) en kijk eens hoe je daarin scoort.

Waar je mee op moet passen zijn dingen als: koekjes, cake, gebak, allerlei soorten chips, friet en al het andere wat in de frituur gaat .... Neem niet teveel rijst, .... 1 à 2 eetlepels bevat evenveel als 1 à 2 aardappeltjes .... meer dan dat zou ik niet nemen, maar dat ligt aan de hoeveelheid beweging je krijgt dagelijks. Liever niet te vaak en zeker niet teveel pasta, mie, noodles en dat soort dingen, want daar zit veel calorieën in .... dus als je spaghetti eet, neem dan een klein beetje spaghetti-slierten en neem meer van de saus (maak die rijk aan groenten en minder rijk aan (mager) gehakt). Neem elke dag veel groente (200 gr) en niet meer dan 2 stuks fruit. Sommige fruitsoorten bevatten veel calorieën en 2 stuks is voldoende. Kijk even op deze site welke 10 soorten de meeste en welke 10 de minste calorieën bevatten: http://www.lijvcard.nl/nieuws/word_je_dik_van_fruit_53 Eet liever geen (of alleen als uitzondering) ijs, milkshakes, pudding, vla etc. Magere yoghurt is ok en zo ook karnemelk en halfvolle melk. Ga voor de magere soorten vlees zoals kipfilet, magere varkenslapjes, niet te vette vis, garnalen en mager gehakt (als je tenminste niet vegetariër bent). Vette vis is wel gezond, maar als je af wilt vallen kun je dat beter niet te vaak nemen, beter is dan de magere vissoorten (baars, bot, forel, kabeljauw, rog, schar, schelvis, schol, snoek, snoekbaars, pladijs, tarbot, tong, wijting). Volkorenbrood is beter dan witbrood. Neem light margarine op je brood en mager broodbeleg. Zie hier het broodbeleg wat mager is: http://www.menshealth.nl/Voeding/Artikelen/VoedingTonenOpPagina/TipMagerBroodbeleg.htm Probeer een half uur per dag flink te bewegen. Dat mag van alles zijn: fietsen naar en van je werk ofzo, of flink wandelen met iemand anders, of zwemmen ... maar doe iets wat je leuk vindt en wat je vol kunt houden. Ik wens je heel veel succes toe en hoop dat je je lekker gaat voelen in je lichaam!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100