Zijn er low fodmap vleesvervangers in de winkel te koop (en dan heb ik het niet over tofu en tempeh)?

Vleesvervangers (of nepvlees) die dus wel al smaak zouden moeten hebben en die je niet zelf hoeft te kruiden zoals quorn en tofu e.d.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (2)

Sojabonen vallen net als bonen en erwten af, want die zijn rijk aan galactanen. Soja-eiwit mag wél.

Je kunt alle soorten harde kazen eten, dus bijvoorbeeld brie, camembert, feta. Geen zachte kazen, want die zijn rijk aan lactose.

Goed zijn producten gemaakt van spelt, haver, quinoa, rijst, boekweit, cassave (tapioca), maïs, teff, amaranth, sorghum, aardappel.

Geschikte vegetarische producten zijn: eieren, producten op basis van quorn, soja-eiwit, tahoe (tofu) en tempeh. De merken Valess en Tivall mogen echter niet, want die bevatten tarwe en lactose.

Door je dagelijkse voeding te verrijken met een klein handje noten en zaden vul je de eiwitten op een goede manier aan. Alleen pistachenoten en cashewnoten mogen niet, want die zijn fructaanrijk.

Het antwoord op de vraag is ja. Zij het dat je er een flinke prijs voor betaalt, dus eigenlijk is het te adviseren zélf vleesvervanging te bereiden.
Van het merk Ma Vie zijn er Rijst-linzenburgers, Champigonburgers en Quinoaburgers te koop.
Van het merk ProLaTerre is er Vegan gehakt te koop.
Ken je van Quorn al alle producten? Er zijn onder meer ook stukjes Dés, filetreepjes, en vegetarisch fijngehakt van.
Amadea
5 jaar geleden
In elke supermarkt liggen allerlei producten zonder vlees in de buurt van het vlees.
Mora en Kwekkeboom hebben vegetarische ballen en kroketten in de vriezer.
Het loont om zelf eens de deur uit te gaan en door winkels te lopen (bijvoorbeeld een supermarkt).