Kun je onrijp geoogste rijst na laten rijpen ? En zo ja; hoe ?

Ik heb een zak van 25 kilo paddy rijst gekocht. Deze blijkt grotendeels onrijp te zijn.
Te vroeg van het veld gehaald dus.

Naar de leverancier terug wil ik niet meteen; ik weet al dat hij niets anders ervoor in ruil kan aanbieden.

Nu is mijn vraag; kan rijst na gerijpt worden ?
En zo ja; hoe doe je dat dan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee dat kan niet, tenzij het met de rest van de plant in bundels van het land gehaald is. Dan kan je het een paar dagen buiten zetten in het licht, uit de wind en zon. Risico: Schimmel. Rijst is een gras en gras rijpt eigenlij nauwelijk na. Het is geen fruit, maar zaad.