Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je in recepten waarbij melk wordt gebruikt dit één op één vervangen met sojamelk?

Wegen gezondheidsklachten moet ik bepaald voedsel weren, waaronder melk. Maar ik maak graag sauzen e.d. op basis van melk. Sojamelk is een goed alternatief voor melk, maar kan ik dit ook gewoon gebruiken voor kant en klaar sausmixen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kan idd heel goed vervangen worden, dit doe ik zelf ook! Je hebt ook van alpro soja een klein pakje om sauzen mee te maken, staat altijd bij de soja melk en lang houdbare melk! Gebruik geitenkaas om koemelk kaas te vervangen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan prima. Voor sauzen kun je zelfs water gebruiken alleen smaakt het dan minder romig.
Zelf gebruik ik wel eens bouillon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan prima.
In de keuken, dus ook voor het bereiden van (kant en klaar) sauzen, is sojamelk zonder zonder suiker en smaakstoffen een goed vervanger van melk.

Voor meer informatie over sojamelk: zie bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan heel goed, maar probeer het ook eens met havermelk of rijstmelk (verkrijkgbaar bij de reformzaak). Ik vind de smaak van deze veel lekkerder!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding