Kan je in recepten waarbij melk wordt gebruikt dit één op één vervangen met sojamelk?

Wegen gezondheidsklachten moet ik bepaald voedsel weren, waaronder melk. Maar ik maak graag sauzen e.d. op basis van melk. Sojamelk is een goed alternatief voor melk, maar kan ik dit ook gewoon gebruiken voor kant en klaar sausmixen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Kan idd heel goed vervangen worden, dit doe ik zelf ook! Je hebt ook van alpro soja een klein pakje om sauzen mee te maken, staat altijd bij de soja melk en lang houdbare melk! Gebruik geitenkaas om koemelk kaas te vervangen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan prima. Voor sauzen kun je zelfs water gebruiken alleen smaakt het dan minder romig.
Zelf gebruik ik wel eens bouillon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan prima.
In de keuken, dus ook voor het bereiden van (kant en klaar) sauzen, is sojamelk zonder zonder suiker en smaakstoffen een goed vervanger van melk.

Voor meer informatie over sojamelk: zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan heel goed, maar probeer het ook eens met havermelk of rijstmelk (verkrijkgbaar bij de reformzaak). Ik vind de smaak van deze veel lekkerder!