Is er munt (plant) te vinden in de stad Utrecht?

Ik wil ergens een paar blaadjes plukken maar weet het niet te vinden in het wild. Weet iemand waar dit groeit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dochter kocht bij de Turkse winkel een hele bos voor 50 cent. In Utrecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En nog een leuk weetje: munt wortelt heel makkelijk in water. Als je zo'n bos koopt, kan je er zelf ook een plant van maken voor in de keuken of in de tuin. Zet 'm in de tuin wél in een pot, ook als je 'm in de volle grond zet, want het is een woekeraar!

Het beste antwoord

Munt groeit op vochtige plekken langs wegen en heggen.
Ook kan je zoeken op een bouwland, aan waterkanten, langs vennen en in loofbossen. Ben al jaren niet in Utrecht geweest dus weet niet of dat daar allemaal te vinden is :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel!